בחירות 2021

130 בכירים ביטחוניים קוראים לבני גנץ: "תפרוש מהמירוץ"

רמטכ"לים, אלופים, ראשי מוסד, ראשי שב"כ ובכירי משרד הביטחון פנו ליו"ר 'כחול לבן' וביקשו שיפרוש: "אל תיתן יד לבזבוז קולות למחנה השינוי" • בין החותמים: אהוד ברק, דני חלוץ, כרמי גילון, דני יתום ועוזי ארד (בחירות 2021)

רפאל כהן | כיכר השבת |
בני גנץ (צילום: Miriam Alster/FLASH90)

מפלגת 'כחול לבן', שזכתה ל-32 מנדטים בסבב השלישי של הבחירות ומחזיקה בכוח שוויוני בממשלה, התפרקה לרסיסים וכעת מתנדנדת סביב אחוז החסימה, כשמירב הסקרים אומרים כי היא נמצאת מתחתיו ולא תיכנס אל הכנסת הבאה.

כחודש לבחירות, וכשמפת המנדטים נראית עם נטייה לממשלה נוספת של בנימין נתניהו שצולח את אתגר ה-61, הלחץ על יו"ר המפלגה ושר הביטחון, בני גנץ, גובר.

אחרי שב'יש עתיד' עברו מרמיזות לקריאות מפורשות, הבוקר (שני) פורסמה בעיתונים הארציים מודעה בחתימת 130 מפקדים - רמטכ"לים, אלופים, ראשי מוסד, ראשי שב"כ ובכירי משרד הביטחון - בה הם פונים לרה"מ החליפי להניח את המפתחות וללכת לביתו.

בין החותמים על המכתב, שכותרתו "בני עד כאן! ניסית הכל, עכשיו ישראל לפני הכל", שני רמטכ"לים בדימוס, אהוד ברק ודני חלוץ, ראש השב"כ בזמן רצח רה"מ יצחק רבין, כרמי גילון, ראש המוסד לשעבר דני יתום וראש המל"ל בעבר, עוזי ארד.

‏"בני, רבים מאיתנו תמכו בך בבחירות האחרונות, חלקנו תמכנו בהחלטתך השנויה במחלוקת שבאה אחריהן, חלקנו לא. אבל כולנו כמוך, אנשי הארץ שדם אחינו ולוחמנו ספוג בה", נכתב במודעה.

"נכנסת תחת האלונקה, כי צו השעה וצו מצפונך לא אפשרו אחרת", הם כותבים לו, "נלחמת על הדמוקרטיה והגנת על מערכת המשפט. כעת ברור כי לא הנגיף, אלא הנאשם בפלילים (רה"מ נתניהו) מסכן את חיי עמו כדי להציל את עצמו ואת שלטונו".

"החיסון בידיך. עליך לפרוש מהמירוץ המסוכן הזה, שיגמר מתחת אחוז החסימה ויותיר עוד מפלגה אחת בחוץ. אל תיתן יד לבזבוז קולות למחנה השינוי. ישראל תצדיע לך. שים את ישראל באמת לפני הכל", פנו הבכירים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר