שינוי ברגע האחרון

משרד הבריאות דורש: עוצר לילי בפורים בין 20:00 ל-05:00

בשל המסיבות הרבות והעליה הגבוהה במכירות האלכוהול, החליט שר הבריאות לתמוך בהטלת עוצר לילי בימי חג הפורים, תוך שהוא מזהיר: "מי שיחגוג יותר מדי בפורים - יסגור את כולנו בפסח" (בארץ)

(צילום: David Cohen/Flash90)

קבינט הקורונה ושרי הממשלה כבר אישרו שבוע שעבר מתווה לחג הפורים, אך שוב מחליטים ברגע האחרון על הנחיות אחרות. משרד הבריאות מבקש להטיל עוצר לילי.

המתווה המקורי אסר רק התקהלויות והתיר ארוחות חג במשפחות גרעיניות, אך כעת מבקשים במשרד הבריאות להטיל עוצר לילי בין השעות 20:00 עד 05:00.

בנוסף לעוצר הלילי, מבקש משרד הבריאות לצמצם משמעותית את התחבורה הציבורית ולאסור על מעבר בין ערים במהלך ימי הפורים.

בעקבות דרישה של כחול לבן, שוקלים במשרד הבריאות להחריג את כלל אירועי התרבות שנקבעו בפורים מהסגר הלילי המסתמן, ולאפשר את קיומם כרגיל וע"פ התו הירוק. היועמ"ש צפוי להכריע בנושא.

שר הבריאות יולי אדלשטיין, אמר הבוקר כי כוונת הממשלה היא להכריז על עוצר לילי בחג פורים הקרוב, בעקבות החשש הגדול ממסיבות המוניות והתקהלויות נרחבות במהלך החג.

בריאיון לכאן רשת ב' אמר שר הבריאות כי "היום הממשלה תחליט סופית. אנחנו מקבלים דיווחים על הזמנות למסיבות ועלייה במכירת משקאות חריפים. אני חושב שלצערי לא יהיה מנוס מהגבלות, יכול להיות שהכיוון הוא עוצר לילי".

בראיון לרדיו 103 אמר, "אנחנו מאוד מודאגים מן המצב, מצד אחד אנחנו רוצים לאפשר לאנשים לחוש את החג, אין סיבה למנוע סעודה משפחתית וקריאת מגילה. מצד שני, כל ההתקהלויות ודאי אסורות בתכלית האיסור".

אדלשטיין התריע כי "מי שיחגוג יותר מדי בפורים, יסגור את כולנו בפסח, ועוד פעם נשב בבית עם משפחה גרעינית".

פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש, אמר אמש כי "אפשר לקיים תפילות תחת התו הירוק, אפשר לקיים את חגיגת החג במסגרת המשפחה, אבל הסעודות הגדולות, מסיבות וטישים – אסורים לגמרי. יש בהם סכנה לבריאות של כולנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר