"הם התבלבלו"

בני גנץ מגיב למכתב הבכירים: 'הם יורים עלי'

130 בכירים לשעבר במערכת הביטחון קראו היום לבני גנץ לפרוש מהמרוץ לכנסת, וכעת הוא משיב להם: "אם אני לא קיים פה אחרי הבחירות - הדמוקרטיה נגמרת", כדבריו (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: David Cohen/Flash90)

בני גנץ מגיב היום (שני) בוועידת "האנשים של המדינה" של "ידיעות אחרונות" ו-ynet למכתב של 130 הבכירים לשעבר במערכת הביטחון ואומר כי הם ירו לו בגב.

את החותמים על המכתב הוא כינה "קורבן של אנשים בעלי אינטרסים פוליטיים". לדבריו, "אני שומר על היעד וממשיך להסתער עליו. אני שומר על הממשלה הזו מבפנים, דואג שלא תהיה דיקטטורה דה-פקטו של בן אדם אחד בשלטון נשיאותי עם מעט מאוד אנשים סביבו".

"אני אומר לאנשים האלה - התבלבלתם, אתם יורים בי מהרתק. כשאנחנו מסתערים על יעד בצבא, הם כולם אמורים לדעת, יש חיפוי ויש מי שמסתער על היעד. אני מסתער על היעד, הם התבלבלו, במקום לעזור או לחפות על היעד הם יורים לי בגב... אל תתבלבלו, אם אני לא קיים פה אחרי הבחירות מזימת אפריל מתרחשת, כחול לבן מפוטרת, מנדלבליט מפוטר, הדמוקרטיה נגמרת".

לדבריו, "ביבי כשהוא שיקר אותי הוא שיקר את מדינת ישראל. כשנכנסתי לממשלת אחדות המטרה הייתה מדינת ישראל. גם ביבי אמר שזו המטרה, אבל ביבי הלך כביבי לדרכו שלו, הבנתי ולמדתי ולא מתכוון לשחזר את זה, לוודא שאחרי הבחירות תוקם פה ממשלה אחרת, של אנשים ישרים, עם מי שמסוגל להוביל את המדינה. אני לא אהיה רה"מ בבחירות הקרובות".

הוא התחייב כי לא יישב יותר עם נתניהו: "עם הסיפור הזה סיימנו. אני לא אשב בממשלה שנתניהו בראשה, אני אאפשר הקמת ממשלה אלטרנטיבית עם זה שיוכל להקים ממשלה".

כפי שדיווחנו מוקדם יותר היום, בין החותמים על המכתב, שכותרתו "בני עד כאן! ניסית הכל, עכשיו ישראל לפני הכל", שני רמטכ"לים בדימוס, אהוד ברק ודני חלוץ, ראש השב"כ בזמן רצח רה"מ יצחק רבין, כרמי גילון, ראש המוסד לשעבר דני יתום וראש המל"ל בעבר, עוזי ארד.

‏"בני, רבים מאיתנו תמכו בך בבחירות האחרונות, חלקנו תמכנו בהחלטתך השנויה במחלוקת שבאה אחריהן, חלקנו לא. אבל כולנו כמוך, אנשי הארץ שדם אחינו ולוחמנו ספוג בה", נכתב במודעה.

"נכנסת תחת האלונקה, כי צו השעה וצו מצפונך לא אפשרו אחרת", הם כותבים לו, "נלחמת על הדמוקרטיה והגנת על מערכת המשפט. כעת ברור כי לא הנגיף, אלא הנאשם בפלילים (רה"מ נתניהו) מסכן את חיי עמו כדי להציל את עצמו ואת שלטונו".

"החיסון בידיך. עליך לפרוש מהמירוץ המסוכן הזה, שיגמר מתחת אחוז החסימה ויותיר עוד מפלגה אחת בחוץ. אל תיתן יד לבזבוז קולות למחנה השינוי. ישראל תצדיע לך. שים את ישראל באמת לפני הכל", פנו הבכירים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר