רץ לכנסת

חיים אמסלם: "אני משה רבנו שבא לגאול את העם מסבלותיו"

אחרי שנזרק מש"ס, הקים מפלגה, חבר לליכוד, לבית היהודי ולזהות, שוב מנסה חיים אמסלם את מזלו ללא סיכוי של ממש להצליח. בראיון שהעניק, השווה את עצמו למשה רבינו (בארץ)

(צילום: David Cohen/Flash90)

"אני משה רבנו שבא לגאול את העם מסבלותיו" - כך, במילים אלו, הגדיר את עצמו הח"כ לשעבר חיים אמסלם בראיון לשלום ירושלמי ב'זמן ישראל'.

אמסלם, נזרק מש"ס על ידי מועצת חכמי התורה בעקבות דעותיו, והקים את מפלגת 'עם שלם' שלא הצליחה לעבור את אחוז החסימה.

מאז, הספיק לדלג בין שלל מפלגות: הליכוד, הבית היהודי וזהות של משה פייגלין. בבחירות אלו, הוא מתמודד שוב עצמאית, כאשר איתו ברשימה דב הלברטל.

סיכוייו להצליח לחצות את אחוז החסימה קלוש, אך הראיון הוא טוען כי בא "לגאול את העם" על ידי כך שידאג לשילוב של לימוד תורה לצד לימודי בגרות.

לדבריו, הוא פונה גם אל הציונות הדתית וגם אל החרדים: "אם אתה לומד תורה בלבד, לך ליהדות התורה או לש"ס. אם אתה רוצה להיות חרדי אבל בנוסף להציל את החיים שלך, אני כאן".

במהלך הראיון טען אמסלם כי כיום הוא מפוייס ולא מחפש להתעמת עוד עם הציבור החרדי.

על גלעד קריב, הרפורמי המשולב ברשימת מפלגת העבודה לכנסת הוא אומר כי לא יחרים אותו כמו שהצהירו חברי כנסת מהמפלגות החרדיות.

" אני אחלוק עליו, אבל להחרים? זו לא הגישה שלי", אומר אמסלם. "ישראל אף על פי שחטא ישראל הוא, ואפילו המלך ירבעם בן נבט שחטא והחטיא את הרבים, הקדוש-ברוך-הוא לא החרים אותו ואמר לו 'ירבעם חזור בך'. אני רואה את עצמי ממשיך דרכם של הרב עוזיאל והרב יוסף משאש. הם לא עסקו בנידויים, חרמות או פסילות. רק בקירוב לבבות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר