הזיהום בחופים

הצו הוסר: זה מה שניתן לספר על אסון הזפת

צו איסור הפרסום על חקירת הזיהום בחופי ישראל הוסר וכעת ניתן לפרסם כי בין היתר, חושדים במכלית יוונית, שיצאה מנמל פורט סעיד במצרים ונמצאת בספרד, בשפיכת הנפט (חדשות)

(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

שופט בית המשפט השלום בחיפה, ד"ר זאיד פלאח, הורה בצהריים (שלישי) לצמצם את צו איסור הפרסום שהוצא אתמול על חקירת אסון הזפת בחופי ישראל. במקביל, הממשלה אישרה הקצאת 45 מיליון שקלים לטיפול בזיהום החופים, לפינוי הפסולת לאתרי הטמנה ולהשבת המצב לקדמותו.

על פי החקירה, הזיהום נגרם כ-50 ק"מ מחופי אשקלון לפני כשבועיים ובשל הסערה הגיעו כמויות עצומות של זפת לחופי ישראל - מראש הנקרה בצפון ועד חוף זיקים בדרום.

על פי מידע שהגיע ל-N12, אחת מהספינות החשודות היא מכלית בשם Minerva Helen, שנושאת את דגל יוון. היא יצאה מנמל פורט סעיד ב-11 בפברואר, והפליגה לכיוון מדינת ישראל.

על פי החשד, היא הטילה את הנפט בים ואז הסתובבה וחזרה לנמל אחר במצרים. כעת, הספינה עוגנת בנמל קרטגנה בספרד.

השופט קבע בהחלטתו היום כי "לפני כשבוע פקד את מדינת ישראל אירוע זיהום חמור ביותר שידעה המדינה בכך שנפלטה זפת מהים לאורך רצועת החוף. זיהום זה פגע באופן קשה בחי, בצומח ובמערכות האקולוגיות של חופי הים התיכון".

"אין חולק שיש לאפשר לרשויות החקירה למצות את החקירה עד תום כדי להביא את האחריות למעשה הנפשע לדין. אין חולק שאין לעשות פעולה שיש בה להפריע למהלך התקין של החקירה".

השופט אמר עוד כי "נציגי כלי התקשורת במדינה עמדו על זכות הציבור לדעת וביקשו לבטל את הצו. לטעמם מדובר בצו מחמיר שהוצא לאחר פרסומים רבים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר