שובה של הנאמנות

נתניהו דרש, החרדים הסכימו: משא ומתן - רק דרך 'הליכוד'

נתניהו רוצה למנוע מיו"ר 'תקווה חדשה' את ההזדמנות לגייס את החרדים • לשם כך דרש מהמפלגות החרדיות ו'הציונות הדתית' שהמו"מ ביום שלאחר הבחירות יתקיים במשותף • דרעי, גפני וליצמן כבר הסכימו (בחירות 2021)

רפאל כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"א באדר תשפ"א | 23.02.21
(צילום: David Cohen/Flash90)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יודע כי המתחרה האמיתי שלו אינו יו"ר 'יש עתיד', יאיר לפיד, כפי שהוא מנסה לצייר - אלא יו"ר 'תקווה חדשה', גדעון סער, המקורב לבתי הרבנים ולפוליטיקאים החרדים.

כדי למנוע "עריקה" של 'ש"ס' ו'יהדות התורה' לאחר הבחירות ולסכל כל אפשרות של שבירת הגושים, רה"מ החליט להחזיר את שיטת "גוש הימין" לפעולה.

נתניהו דרש מדרעי, גפני, ליצמן וסמוטריץ' לחתום על מכתב נאמנות חדש, לפיו, כל משא ומתן לאחר הבחירות - יתנהל בשיתוף פעולה ובאחריות 'הליכוד', כך דווח בחדשות 12.

המטרה היא למנוע מגדעון סער להציע לאריה דרעי ומשה גפני יותר ממה שיוכל ראש הממשלה לתת להם, וכך להוביל לשבירת הקיפאון הפוליטי.

יו"ר 'ש"ס' וראשי 'יהדות התורה' כבר חתמו, אך יו"ר 'הציונות הדתית' סירב לחתום.

מ'הציונות הדתית' נמסר: "אין לנו כוונה לחתום על 'מכתבי נאמנות' שהוכחו כחסרי משמעות בעבר ולא הביאו לממשלת ימין. הנאמנות היחידה שלנו הינה לדרך ולערכים ונהיה חלק רק מממשלה שתבטא אותם".

בליכוד אמרו כי "מכיוון שהשאלה בבחירות היא מי יהיה ראש הממשלה - ראש הממשלה נתניהו או לפיד - ראשי מפלגות הימין חתמו על התחייבות לתמוך בראש הממשלה נתניהו לראשות הממשלה".

עוד נמסר כי במסמך עליו חתמו ראש הממשלה נתניהו, השר אריה דרעי וחברי הכנסת הרב גפני והרב ליצמן נכתב כי "הצבעה לכל מפלגה אחרת תביא לממשלת שמאל בראשות לפיד. אנו קוראים לציבור להצביע עבורנו ולא להחמיץ הזדמנות חד-פעמית להקים ממשלת ימין מלאה".

לאחר שסמוטריץ סירב לחתום, שלפו את החתימה שלו עם הסכם העודפים עם הליכוד, שם נכתב: "הציונות הדתית מתחייבת לתמוך ביו"ר הליכוד בנימין נתניהו בתור ראש הממשלה של ישראל. הציונות הדתית לא תתמוך בכל מועמד אחר לראשות הממשלה".

מהציונות הדתית נמסר בתגובה לכך כי "שמחים שהליכוד מפיצים את הסכם העודפים שנחתם בין הליכוד לציונות הדתית (הגלוי לעין כל בועדת הבחירות) ושעליו יו״ר הציונות הדתית לא הסכים לחתום עד שנתניהו התחייב בחתימתו לקווי יסוד ברורים של ממשלת ימין, ובהם: שמירה על הזהות היהודית של מדינת ישראל, שמירה על ארץ ישראל וחיזוק ההתיישבות, תיקון מערכת המשפט, ועוד. הציונות הדתית מחויבת רק לדרך ולערכים ולא לאדם כזה או אחר ותהיה חלק רק מממשלה שתממש אותם בפועל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר