מצננים את החתימה

גורם ביהדות התורה: "חתמנו לנתניהו אחרי לחצים כבירים"

לאחר שחתמו על נאמנות לנתניהו, ובצל התנגדותו של סמוטריץ לחתימה - גורמים ב'יהדות התורה' מצננים את ההתלהבות, חושפים את מסע הלחצים שעברו ומבהירים: "גדולי הדור יכריעו" (חדשות)

רפאל כהן | כיכר השבת |
ראש הממשלה נתניהו (צילום: David Cohen/Flash90)

ראשי המפלגות החרדיות חתמו היום (שלישי) על מכתב נאמנות חדש לראש הממשלה בנימין נתניהו, בו נכתב כי הם "מתחייבים להקים יחד ממשלה משותפת כדי לממש הזדמנות מיוחדת להקים ממשלת ימין אמיתית".

על המכתב חתמו אריה דרעי, יו"ר ש"ס; משה גפני, יו"ר יהדות התורה ויו"ר דגל התורה; יעקב ליצמן, יו"ר אגודת ישראל; בנימין נתניהו, יו"ר הליכוד. מי שסירב לחתום היה יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ.

בכך, נוצרה סיטואציה שרק החרדים חתמו על הנאמנות לראש הממשלה בנימין נתניהו, בניסיון להתריע מפני הקמת ממשלת שמאל בראשות לפיד. "הצבעה לכל מפלגה אחרת", נכתב במסמך הנאמנות, "תביא לממשלת שמאל בראשות לפיד".

מסמך הנאמנות

בכיר בליכוד, אמר לאחר חתימת ראשי המפלגות החרדיות כי "החרדים מפנים עורף לסער: מתחייבים לתמוך אך ורק בנתניהו", זאת למרות שבמסמך אין אזכור לא לנתניהו ולא לסער.

אלא שגורם ב'יהדות התורה' מסביר ל'כיכר השבת' את פשר החתימה על מסמך הנאמנות ומצנן את ההתלהבות של הליכוד. "מצד אחד יש פה את ש"ס, שניצבת כל העת בצורה ברורה, משיקוליה, לצדו של נתניהו", הוא אומר, "מצד שני, יש פה את ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהחליט שאנחנו מתקרבים לגדעון סער".

"אין לנו מושג מאיפה הוא הביא את זה ולמה התעורר לו כזה חשש", הוא אומר, "כולנו אומרים בצורה ברורה שנתמוך בו לאחר הבחירות, ומאחר והיה חשוב לו שנחתום - אז חתמנו".

ח"כ משה גפני ב'אולפן כיכר' על ההליכה עם נתניהו

יחד עם זאת, הוא ממהר להבהיר: "צריך לזכור, שאצלנו, ההחלטה הסופית היא בידי גדולי הדור, כך שאם בליכוד ינצלו לרעה את החתימה שלנו וההבטחה שלנו להמליץ על נתניהו, ויזלזלו בצרכיו של הציבור החרדי, הם עלולים להפסיד מכך".

גורם אחר במפלגה, אומר ל'כיכר השבת' כי למרות הזעם על ההתנהלות הבעייתית של הממשלה בכל סוגיית החינוך, "החלטנו לחתום לאחר לחצים כבירים שעברנו מצד הליכוד".

לדבריו, "נכון שזה לא מגיע לנתניהו בצורה טבעית, כמו בפעמים הקודמות, לאור החודשים האחרונים - בהם ראינו סגרים סלקטיביים כלפי החרדים ויחס מזלזל ללימוד התורה וחינוך הילדים שעומד בראש מעיינינו, אבל מאחר וראינו שהדבר כה חשוב לו, כשהמטרה שלו הינה להחליש את השמאל - אז הצטרפנו".

ב'הציונות הדתית' הסבירו את הסירוב לחתום ואמרו כי "אין לנו כוונה לחתום על 'מכתבי נאמנות' שהוכחו כחסרי משמעות בעבר ולא הביאו לממשלת ימין. הנאמנות היחידה שלנו הינה לדרך ולערכים ונהיה חלק רק מממשלה שתבטא אותם".


בתגובה, בליכוד שלפו את החתימה של בצלאל סמוטריץ' על הסכם העודפים עם הליכוד, שם נכתב כי "הציונות הדתית מתחייבת לתמוך ביו"ר הליכוד בנימין נתניהו בתור ראש הממשלה של ישראל. הציונות הדתית לא תתמוך בכל מועמד אחר לראשות הממשלה".

מהציונות הדתית נמסר בתגובה לכך כי "שמחים שהליכוד מפיצים את הסכם העודפים שנחתם בין הליכוד לציונות הדתית (הגלוי לעין כל בועדת הבחירות) ושעליו יו״ר הציונות הדתית לא הסכים לחתום עד שנתניהו התחייב בחתימתו לקווי יסוד ברורים של ממשלת ימין, ובהם: שמירה על הזהות היהודית של מדינת ישראל, שמירה על ארץ ישראל וחיזוק ההתיישבות, תיקון מערכת המשפט, ועוד. הציונות הדתית מחויבת רק לדרך ולערכים ולא לאדם כזה או אחר ותהיה חלק רק מממשלה שתממש אותם בפועל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר