אסור לקייים מסיבות

מחמישי עד ראשון: הממשלה אישרה עוצר לילי בימי פורים

שרי הממשלה אישרו הערב פה אחד הטלת עוצר לילי במהלך חג הפורים מהשעה 20:30 ועד לשעה 05:00, בימים חמישי עד ראשון, כדי למנוע התקהלויות - וזאת במתכונת הסגר השלישי (חדשות, ארץ)

(צילום: David Cohen/Flash90)

שרי הממשלה אישרו הערב (שלישי) את הטלת העוצר הלילי במשך שלושה ימים - מיום חמישי ועד ראשון, בין השעות 20:30 בלילה עד 5:00 בבוקר, במתכונת הסגר השלישי.

בשעות העוצר הלילי, יחול איסור לצאת מהבית למרחק של יותר מ-1,000 מטר, או לשהות בבתים של אנשים אחרים, במטרה למנוע מסיבות והתקהלויות.

בשעות אלו, ככל הנראה, התחבורה הציבורית הבינעירונית לא תפעל או תצומצם ל-50%, וההחלטה תתקבל על-ידי שרת התחבורה שתקבע את מגבלת התחבורה הציבורית.

בהודעת הממשלה נאמר כי "למען הסר ספק, יודגש כי לאורך כל שעות היום אין לקיים אירועים החורגים מהתקנות בעניין התקהלויות (10 אנשים במרחב סגור ו-20 אנשים במרחב פתוח), ובכלל זאת אין לקיים תהלוכות ״עדלאידע", כינוסים, מופעים וכיוצ"ב".

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר בישיבת הממשלה: "אנחנו מציעים בלב כבד את ההצעות האלה להגבלות בפורים, אין לנו ברירה. נחשוב איך למנוע מהטישים ההמוניים לעבור לירושלים ביום ראשון".

פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש הציג את המגבלות "מיום חמישי ועד ראשון בבוקר - הפעלת סגר לילה משעה 20:30 עד 05:00. בין השעות האלו עם מגבלות הסגר. בנוסף, צמצום התחבורה הציבורית והקטנת התפוסה ל-50%. אני מבקש לשקול להחיל את התחבורה הציבורית גם במהלך יום ראשון".

עם זאת, המשנה ליועמ"ש, רז ניזרי הבהיר כי האיסור הוא איסור יציאה מהבית אך מי שירצה לחזור הביתה - יוכל לעשות זאת.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בפתח הישיבה כי "אנחנו לא רוצים שזה יהיה כמו פורים הקודם ואני בטוח שבכוחנו למנוע את זה. יש בקשות שונות לדון בפתיחת החינוך, נתחיל לדון בזה היום ונמשיך לדון בזה ביום שני. נקבל החלטה מושכלת בנושא".

שר הביטחון בני גנץ אמר בפתח ישיבת הממשלה: "אני חושב שצריך להדק את ההגבלות שאנחנו מטילים על עצמנו בפורים. קצת יותר סגר, ובפסח יהיה בסדר. מקווה שנוכל לעבור את הימים הקרובים בשקט כדי שנפתח את מערכת החינוך כולה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר