קרן בראשית:

סרט, ותכניות לזכרו של הרב יונתן זקס זצ"ל

קרן בראשית הכריזה כי יופקו אירועים לזכרו הרב יונתן זקס, מי שהיה הרב הראשי של בריטניה. הקרן תפיק סרט תיעודי אודות חייו ופועלו של הרב זקס, שהיה חבר בוועדת הפרס. (בעולם)

(צילום: באדיבות המצלם)

היום (רביעי), הוכרז כי יופקו אירועים לזכרו הרב-לורד יונתן זקס, שהיה הרב הראשי של בריטניה, וחבר בוועדת פרס בראשית, שמוכנה גם כ-'פרס נובל היהודי', מאחוריו עומד בין השאר הפילנתרופ מיכאל פרידמן שהתראיין אשתקד להרב בנימין גולדשמידט בכיכר השבת. הקרן מעניקה פרס לזוכים של מיליון דולר.

הרב זקס, שנפטר בחודש חשוון האחרון, היה לורד, פילוסוף, רב ועוד. הרב הלך לעולמו שלשה שבועות לפני סיום ההצבעה על פרס בראשית האחרון.

מיכאל פרידמן, האיש שעומד מאחורי 'פרס בראשית' בריאיון ל-'כיכר גלובל' (כיכר גלובל)

"כמו כל כך הרבה אנשים ברחבי העולם, נעצבנו מאוד על פטירתו בטרם עת של הרב זקס" אמר סטן פולובץ, מייסד שותף ויו"ר קרן פרס בראשית. "אף אחד בעולם, לא היה מיומן להסביר את היהדות גם ליהודים וגם לא ליהודים כמו לורד זקס, ותמיד הדגיש את התמקדות הדת ביושר, מוסר וסובלנות. אנו מתכננים לכבד את הקול היהודי הגדול הזה על ידי כבוד למפעל חייו ותמיכה בשימור מורשתו האינטלקטואלית והרוחנית, בכדי להבטיח שהיא תמשיך לחיות גם לדורות הבאים".

קרן הפרס, מתכננת לקיים אירוע לזכרו בו מנהיגים נכבדים של הקהילה היהודית העולמית צפויים לקחת חלק באירוע. כחלק מהאירוע, הקרן תפיק סרט תיעודי אודות חייו והשפעתו של הרב לורד זקס. קרן הפרס נמצאת כעת גם בדיונים עם קרן הנאמנות של הרב זקס על תמיכה ביוזמות משמעותיות אחרות שמטרתן לחגוג ולקיים את מורשתו.

מקורבו של הרב זקס, וראש ממשלת בריטניה לשעבר, טוני בלייר, אמר כי "כמורה, לורד יונתן זקס חלק במתנה של הבנת המסורות הדתיות שלנו ושל אחרים. תובנותיו העניקו משמעות לסיפורים עתיקים של תקווה וייאוש, חזון ומאבק, רשעות וגאולה. הוא הוביל אותנו להבין כיצד האמונה מרכזית בהתקדמות האנושית. הוא נלקח מאיתנו צעיר מדי, אך תורתו חיה. מחובתנו להעביר את השיעורים לאלה שיבואו אחרינו. אני מברך ומברך על היוזמה של קרן פרס בראשית לכבד ולשמר את המורשת היקרה הזו"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר