עם 7 מבנים יבילים

לקראת פורים: שכונת רמות חוברה לירושלים

כדי שתושבי שכונת רמות בירושלים, יוכלו לחגוג כמו שאר השכונות בעיר - פורים משולש, הוצבו שבעה מבנים יבילים המחברים את השכונה לרמת שלמה ולירושלים (חדשות, חרדי)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
המבנים שהונחו (צילום: באדיבות המצלם)

כמדי שנה מתעורר הפולמוס על שכונת רמות בירושלים, האם היא נחשבת כחלק מהעיר. ראש הישיבה חכם שלום כהן, ביקש שיחברו את השכונה לתוך העיר.

אל המשימה התגייסו מ"מ וסגן ראש העיר צביקה כהן בתמיכת ראש העיר ליאון וכבר אתמול (שלישי) הונחו שבעה מבנים יבילים המחברים את שכונת רמות לשכונת רמת שלמה בירושלים, על מנת לאפשר לתושבי רמות לחגוג פורים דמוקפין, לפי פסקי מרן הראשון לציון הגר"ע יוסף זיע"א, לקיים את מצוות החג כמנהג מוקפים שהשנה חוגגים את פורים המשולש.

המבנים הובאו לאתר הסמוך לשכונת רמות שבעה מבנים היבילים, שהונחו על פי הוראות הראשון לציון הגר"י יוסף, שפסק שיש צורך להקפיד שבין המבנים לא יהיה מרחק העולה על 35 מטר, על מנת ליצור רצף של יישוב בין שכונת רמות לרמת שלמה.

בסיור שקיים צביקה כהן במקום, הוא וידא כי המיקום נעשה על פי הנחיות הפוסקים ועדכן את ביתו של נשיא מועצת חכמי התורה, כי המבנים היבילים הונחו על פי כל הכללים והדבר יאפשר לתושבי שכונת רמות לקיים את מצוות החג כמו כל בני ירושלים שזוכים השנה לקיים את פורים המשולש בימים שישי, שבת וראשון.

יצוין, כי מידי שנה לקראת חג הפורים, מפרסם הראש"ל הרב יצחק יוסף, את פסק ההלכה שלו הקובע כי בהינתן שהונחו המבנים היבילים היוצרים רצף יישובי בין שכונת רמות בירושלים לשאר השכונות בעיר, יש לקיים את כל מצוות חג הפורים כפי הנהוג בירושלים ובשנה רגילה קוראים בט"ו ובשנה זו קוראים בי"ד כמנהג ירושלים ואת שאר מצוות החג עושים בכל יום כפי מנהגו הן ביום השבת והן ביום ראשון.

מ"מ וסגן ראש עיריית ירושלים צביקה כהן אמר: "אני שמח שגם השנה ובפרט השנה, תושבי רמות שהם ירושלמים יהיו חלק מחגיגות הפורים של ירושלים ויהיו שותפים יחד אתנו בשמחה הגדולה של פורים המשולש, מאורע שהוא ייחודי לתושבי ירושלים. אני מברך את כל תושבי ירושלים בברכת פורים משולש ושמח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר