לקראת העוצר הלילי

נתניהו הציג: "אלו 5 השלבים ליציאה מהסגר; נפתח הכל"

ראש הממשלה, שר הבריאות, השר לביטחון פנים והמפכ"ל דיברו בתדרוך לציבור על ההגבלות בחג הפורים ועל החשיבות בשמירה על ההנחיות • נתניהו פירט מתי ישראל תחזור לשגרת חיים (בארץ)

(צילום: לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הבריאות יולי אדלשטיין, השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה, מפכ"ל המשטרה רב-ניצב קובי שבתאי, הממונה על הקורונה פרופ' נחמן אש, ראש שירותי בריאות הציבור שרון אלרעי-פרייס, וגורמים נוספים ערכו הערב (רביעי) תדרוך לציבור.

התדרוך, יממה לפני תחילת העוצר הלילי שיוטל במהלך שלושת הלילות של חג הפורים, במטרה למנוע התקהלויות, העלולות להביא להגברת התחלואה.

לדברי נתניהו, "בפורים בשנה שעברה הייתה התפרצות מסוכנת שהדביקה המונים, ואתם זוכרים שנאלצנו לסגור את המדינה, אסור שזה יחזור על עצמו".

"בפורים הזה כולנו מצווים לקיים את הכללים, אנחנו יכולים לשמוח ולהתחפש, אבל אנחנו חייבים לשמור על הכללים. זה חשוב שבעתיים כי אנחנו ממש אבל ממש על סף יציאה מהמגפה".

נתניהו הציג את חמשת השלבים ליציאה מהסגר. השלב הראשון כבר החל, ולדבריו, "אחרי השלב הנוכחי, יגיע השלב הבא, ברמה ש-85% מאזרחי ישראל מחוסנים. השלב השני יהיה בשבוע השני של מרץ - פתיחת חינוך מדורגת. השלב השלישי יהיה הדרכון הירוק. השלב הרביעי יהיה בסוף מרץ - הכוונה לחסן את כל האוכלוסייה מעל גיל 16 ובאפריל להגיע לפתיחה מלאה".

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר כי "אסור שהשנה פורים יזכיר ולו במשהו את פורים לפני שנה. הזיכרון הקולקטיבי שלנו עדיין חי וקיים. התוצאות שקיבלנו אז בעקבות החגיגות המשמחות".

אדלשטיין הוסיף, "הילדים עוד לא מחוסנים שלא באשמתם עדיין אי אפשר לחסן אותם, בואו נשמור עליהם. בואו נימנע מחגיגות שנועדו לשמח את הילדים אבל עלולים לפגוע בהם".

השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה אמר: "המשטרה אינה מעוניינת בעימות עם האזרחים, השוטרים התגייסו כולם כדי להיאבק בפשיעה ובטרור ובהתפשטות הנגיף, אבל בסוף השבוע הזה המשטרה תהיה פרוסה בכל הכוח, בערים ומחוץ לערים, כדי לאכוף את החוק. לצערי, אין ספק שיהיו הפרות".

המפכ"ל אמר כי ברחבי המדינה יוצבו 250 מחסומים ו-2,500 ניידות ייפרסו בכבישים. "נפעיל את כל המשאבים המשטרתיים העומדים לרשותנו, ובמסגרת זאת נפעיל מחסומים בפריסה ארצית בין הערים. הנחיתי את אגף החקירות לפעול ולפתוח במקביל לקנסות הליכים פליליים נגד כל אלה שמארגנים את כל ההתקהלויות הלא חוקיות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר