תרחיש פוליטי

כך בנט וסער ימנעו מיאיר לפיד להיות ראש הממשלה

מפת המנדטים מראה כי ככל הנראה, המראה של שלוש מערכות הבחירות האחרונות עלול לחזור על עצמו גם הפעם. מי שכבר מתכננים את היום שאחרי הם בנט וסער (אקטואליה)

יוני גבאי | כיכר השבת |
משנים אחרות: בנט וסער עם נתניהו (צילום: Miriam Alster/FLASH90)

על פי כלל הסקרים העדכניים אין אפשרות לאף אחד להקים ממשלה, בשל זאת ראש הממשלה נתניהו מחדד תחת כל במה, כי הקרב הוא בינו ליאיר לפיד.

אך כנראה מתחת לפני השטח, יש מי שכבר חושב על היום שאחרי. על פי הדיווח של העיתונאי עמית סגל, זה שוב נפתלי בנט, הזכור מ'ברית האחים', בינו ללפיד בשנת 2013, אך הפעם הברית היא שוב נגד נתניהו אך גם נגד לפיד.

על פי הדיווח בנט ויו"ר תקווה חדשה גדעון סער, כבר חשבו על תוכנית יצירתית איך למנוע מלפיד לכהן כראש ממשלה, על אף שהוא עם המפלגה הגדולה ביותר אחרי הליכוד.

על פי התכנון, סער ובנט יקימו בלוק משותף, שאיתו הם יגיעו ללפיד אחרי הבחירות ויאמרו לו, או שתשב תחתנו או שאין לך ממשלה. במידה ולפיד יסרב הם יוכלו לומר לכל מי שרוצה להגיע לשבת תחתיהם, ולעמוד בראש.

מוקדם יותר הערב דווח ב'כיכר השבת', כי שר הביטחון לשעבר, נפתלי בנט, התראיין ברשת ב' והודיע כי "בכל מצב לא אשב בממשלה שמאל בראשות יאיר לפיד".

סער, שצוטט כבר במשפט זהה, ניצל את האמירה והשתמש בה לחיזוק כוחו הפוליטי, מספר שעות לאחר מכן: "היום ברור לחלוטין, אחרי הדברים של בנט, שאין שום אפשרות מעשית לממשלה בראשות לפיד. לכן יש רק שתי אפשרויות: או ממשלת המשך של נתניהו או ממשלת שינוי בראשותי".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ניסה להמעיט בהצהרות שריו לשעבר, סער ובנט, וטען: "הם אומרים פעם אחר פעם שהם לא יישבו תחת לפיד, אבל המספרים מוכיחים שלגדעון (14 מנדטים) ולבנט (11 מנדטים) אין איך להקים ממשלה בלי לתת ליאיר לפיד להיות ראש ממשלה. אם מצביעי 'הליכוד' יצביעו למפלגות אחרות, או לא ייצאו בבחירות להצביע מח"ל, נקבל את לפיד ראש ממשלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר