"רווח והצלה ממקום אחר"

'אולי יבוא איזה מאכער'; הנאום הפורימי של ח"כ משה גפני

חוסר הפרופורציה, בין הפחד של אסתר לגשת למלך אחשוורוש - לעומת התשובה של מרדכי היהודי, הולידו את הוורט האקטואלי, של יו"ר 'יהדות התורה' ח"כ משה גפני, בסעודת הפורים • צפו (חדשות)

(צילום: ללא קרדיט)

במהלך סעודת הפורים של משפחת גפני, התארח יו"ר 'יהדות התורה' ויו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, בבית בנו אליהו גפני, שם נשא דברים נרגשים על המגילה וההקשר לימינו.

"כתוב", פתח גפני את דבריו, "שמרדכי היהודי אומר לאסתר המלכה, הוא אומר לה, שתלכי, תדעי שמה שקורה, רוצים להרוג את העם היהודי היא אומרת לו, אסתר המלכה אומרת למרדכי, אני לא נקראתי לבוא אל המלך זה שלושים יום".

גפני המשיך וסיפר כי "היה פעם, לפני הרבה שנים, כשאמרו 'למה צריך את החינוך העצמאי? אפשר לעשות סתם כזה בתי ספר שילמדו שמה גם יהדות ומסורת והכל...'. היתה אסיפה של גדלי ישראל, בתל אביב, ואמר ה'אמרי חיים', הרב'ה מויז'ניץ, הסבא, מה מרדכי היהודי ענה לאסתר המלכה? הוא אמר לה 'כי אם החרש תחרישי בעת הזאת רווח והצלה יעמוד ליהודים ממקום אחר ואת ובית אביך תאבדו', אין פרופורציה. היא מפחדת, 'פיקוח נפש, הוא יהרוג אותי', ומה הוא אומר לה? הוא לא טצדקי, הוא לא חושב אולי באמת נחכה קצת ונראה אולי הוא יקרא לה, יש הרי עוד זמן...".

"אמר ה'אמרי חיים'", המשיך גפני, "מרדכי היהודי אמר לה דבר אחד - אנחנו צריכים ללמוד גם לעכשיו, מרדכי היהודי אמר לה, מה יקרה בנתיים? יכול להיות שיבוא איזה מאכער, יכול להיות שיבוא איזה מישהו ... יכול להיות גם כזה שיבוא ויגיד: 'אני אסדר את זה עם אחשוורוש, עם המן, אני אגיע איתו לפשרה'. אמר לה מרדכי היהודי לאסתר המלכה, את השליחה היחידה שאפשר לסמוך עלייך ותשמעי לגדולי התורה".

"אמר ה'אמרי חיים', מתי ששולחים שליח צריך לדעת להיזהר שלא יהיה איזה מישהו שיתפשר ככה ויתפשר אחרת, צריך לשלוח את מה שגדולי התורה אומרים, שלא יזיזו אותו ממקומו, זה מה שלימד מרדכי היהודי, עד כדי כך הוא אמר לה 'כי אם החרש תחרישי ... רווח והצלה יעמוד ליהודים ממקום אחר'... אבל רק את יכולה להיות השליח. אם לא יצביעו ג' אז זה כבר שליח אחר...", סיים גפני את נאומו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר