פוסט קורונה

"אל תשתכרו": אברך בן 23 במצב קריטי לאחר ששתה

11 חודשים אחרי שהתחתן, התמוטט ר' מאיר בן ה-23 בבית הוריו. נבדק קשר לכך שהשתכר בסעודת פורים, כחודש לאחר שהחלים מקורונה. בן משפחתו ל'כיכר': "התפללו עליו" (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולמים אין כל קשר לתוכן הידיעה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

אברך בן 23 מאושפז בבית החולים במצב קריטי, אחרי אירוע לב קשה ופתאומי שעבר, בליל שבת האחרון, מעט לאחר שהשתכר בפורים ושבועות ספורים מאז שהחלים מקורונה.

ר' מאיר פיין, האברך שהתחתן לפני פחות משנה, שתה יין במהלך יום שישי האחרון ובלילה שאחריו, בתום סעודת שבת בבית הוריו הלך לישון ובשעה שתיים לפנות בוקר התגלה ללא הכרה וכוחות ההצלה שהוזעקו למקום ביצעו בו החייאה ממושכת.

קרוב משפחתו מתאר, בשיחה עם 'כיכר השבת': "אשתו ישנה ולא שמעה מכלום. זה בא לנו בהפתעה גמורה. אין לו שום מחלות רקע".

"יש שאומרים שזו תופעה של פוסט קורונה, יש שמקשרים את זה לכך שהשתכר ואולי זה שילוב של שניהם. זה פחות חשוב לנו; מה שחשוב, זה שיתפללו עליו. כבר נקבע לו מוות מוחי ב'שערי צדק', ומצבו אנוש", מבקש בן המשפחה.

מהפרטים שהגיעו ל'כיכר השבת' עולה, כי החולה הוא בנו של הרב מרדכי פיין משגיח בישיבת זיו ישראל בשכונת נחלאות בירושלים, נכדו של רבי שבתי פיין מישיבת תפארת התלמוד ונין של הגאון רבי ראובן פיין זצ"ל והרב שלמה זלמן זוננפלד.

לפני 11 חודשים בלבד, בתום שנות לימודיו בישיבת תפרח, נישא מאיר לבתו של הרב בלאו, משכונת רמת אלחנן בבני ברק, שם קבע את מקום מגוריו, לצד לימודיו בכולל אברכים באזור.

את סעודת פורים, בה השתכר, עשה האברך הצעיר בבית חמיו, ולאחר מכן נסע לבית הוריו בשכונת רמות ד בירושלים, שם כאמור אירע האסון הכבד, פחות מחודש לאחר שחלה בקורונה.

יצוין, כי בארגון מגן לחולה מדווחים על אדם נוסף שהחלים קורונה לפני שבעה שבועות, שמאושפז כעת בטיפול נמרץ במצב קשה מאוד לאחר שהשתכר בפורים.

יו"ר 'מגן לחולה' מסכם שנה של קורונה. ארכיון (ניהול אולפן: מולי הרשקוביץ וזאבי רוזנברג)

"אין עדיין בירור מוסמך האם יש קשר בין מחלימי קורונה לשכרות", מבהיר היו"ר, הרב בנימין פישר, "אך מחמת הספק ממומלץ לכל חולי הקורונה והמחלימים ממנה, להחמיר על עצמם מחמת הספק, ולא להשתכר בשלושת החודשים הראשונים מההחלמה".

לדברי פישר, "חישוב ימי ההחלמה מתחיל מהיום בו חולה הקורונה חזר לעצמו והוא כבר ללא שום תסמינים, והמחמיר תבוא עליו ברכה".

שמו של האברך הצעיר לתפילה, לאחר 'הוספת שם' בשל מצבו הקשה: חיים מאיר בן אליעזרא פעשא, לרפואה שלמה בתוך שאר חולי ישראל.

שמות חולים נוספים שמצבם קשה וזקוקים לתפילות, מתעדכנים כל העת, בידיעה הזו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר