טור דעה

המציאות מוכיחה: ממשלת ישראל נגד החרדים

שוב ושוב סובל הציבור החרדי, בתקופת הקורונה, מצעדים שנועדו להצר את התנהלותו או לפייס את דעת הקהל והתקשורת העוינת, אך היום נשבר שיא, באשמת "ידיד החרדים" נתניהו (טור דעה)

חיים אילוז | כיכר השבת |
הנושא באחריות, ה"ידיד" נתניהו, מתקבל באהדה. ארכיון (צילום: שניאור שיף, באדיבות שיא לייב. תמונה: לע"מ)

אין דרך אחרת לכבס את זה, לספר על זה או לייפות את המציאות המרה. פשוט אין. שוב ושוב החלטות הממשלה נועדות לפגוע במיעוט החרדי במדינת ישראל, ולרצות את הרוב החילוני.

ההחלטה השערורייתית שהתקבלה מהרגע להרגע - כמו עוד החלטות רבות של ממשלת ישראל במאבקה במגיפת הקורונה - על ביטול התחבורה הציבורית לבירת ישראל וממנה, במהלך שושן פורים, זו החלטה ישירה שהולכת על הראש החרדי.

את התוצאות העגומות, אנחנו רואים החל מאמש, מצאת השבת, ועד שעות אלו, בדרכים לירושלים. בעוד בעלי הרכבים נהנים ממעבר חופשי, משפחות חרדיות על ילדיהן וטפיהן, נודדות במשך שעות בדרכים, בניסיון לגיטימי וחוקי להגיע למחוז חפצם.

אך ידה הרעה של הממשלה, בראשה עומד "ידיד החרדים" בנימין נתניהו, גודעת שוב את הזכויות האלמנטריות של האזרח החרדי, ומונעת, כך נראה, משיקולים זרים - מי משנאה, מי מבורות ומי גרוע יותר, כדי לרצות את התקשורת החילונית.

מאות משפחות חרדיות, שכבר היו מחוץ לירושלים ביום שישי - בטרם התקבלה ההחלטה הרעה, נותרו חסרי אונים בתחנות האוטובוס, מבלי יכולת לשוב לביתם, והופתעו לשמוע בצאת השבת כי בוטלה התחבורה, למשך יממה.

צועדים רגלית לי-ם, בין סלעים בהרים, היום (ללא קרדיט)

מה יעשו? כיצד ישובו לביתם? למי אכפת?!

באשר לחלקם ואחריותם של הנציגים החרדים בפארסה הזו, איני יודע מה יותר גרוע - שהם נרדמו בשמירה בזמן הלא נכון או שפשוט לא סופרים אותם.

אז נכון, יו"ר ש"ס השר אריה דרעי זעם על השרה מירי רגב והבהיר כי מדובר בצעד בעייתי, יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני הוציא הודעה מאיימת, סגן השרה אורי מקלב תקף והח"כים חגגו בהודעות זועמות, אך פתרון - אין בנמצא, ועל דא עולה הזעקה מהכבישים הפקוקים, התחנות העמוסות והילדים הבוכיים בצירים מסוכנים.

לעומתם, אחינו החילונים, הפרו את ההנחיות ברגל גסה, התקהלו והצטופפו במסיבות רחוב המוניות, בתל אביב ובירושלים כאחד, עם מעט מאוד אכיפה משטרתית, אם בכלל. כי הרי להוריד בובת שוטר - חשוב וקריטי יותר מאשר לפזר התקהלות ברחוב יפו.

רדיפה מרושעת שכזו, ראויה שתגבה מחיר ממי שקיבל אותה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר