אחד הצביע נגד

בית המשפט העליון התיר לאבתיסאם מרענה לרוץ לכנסת

לחאר החלטת וועדת הבחירות לפסול את מועמדתה של אבתיסאם מראענה מלרוץ לכנסת ה-24, בית המשפט העליון ביטל היום את ההחלטה והיא תוכל לרוץ ב'העבודה' (חדשות)

מראענה ובן גביר (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

בית המשפט העליון הפך הערב (ראשון) את החלטת וועדת הבחירות המרכזית ואישר למועמדת מספר 7 ברשימת מפלגת העבודה, אבתיסאם מראענה-מנוחין, להתמודד בבחירות לכנסת ה-24.

בכך נדחתה עתירתו של יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר לפסילתה. הפסיקה ניתנה ברוב של 8 שופטים, מול השופט דוד מינץ שסבר כי יש לפסול את מועמדותה של מרענה.

במפלגת העבודה מסרו בתגובה לפסק הדין: "בית המשפט העליון אמר את דברו. המועמדת איבתיסאם מרעאנה מנוחין הביעה חרטה על הדברים שכתבה לפני למעלה מעשור. אנחנו רואים את הפרשה מאחורינו ונערכים לבניית עתיד חדש למדינת ישראל; עתיד של חיבור ושיתוף חלקי החברה הישראלית לטובת כל אזרחית ואזרח".

במפלגת ימינה אמרו בתגובה להחלטת בג"צ: "החלטת בג"צ לבטל את פסילתה של מרעאנה היא בושה וחרפה. בג"צ מכשיר את מי ששוללת את ישראל כמדינה יהודית, מבזה את זכר השואה ובזה לחיילי צה"ל הגיבורים. זוהי עוד הוכחה לכך שמערכת המשפט מחייבת תיקון ורפורמות עומק, מהפכה שאיילת שקד כבר החלה כשרת המשפטים".

"גם הפעם, השופט היחיד שתמך בפסילתה של מרעאנה הוא דוד מינץ, מינוי של שקד לעליון. הליכוד, שחבריו גם ברחו מפסילת רע"מ והרשימה המשותפת תומכות הטרור, לא עשה דבר כדי לתקן את מערכת המשפט בשנות שלטונו הארוכות. אנחנו נבצע".

כזכור, בשבוע שעבר, במהלך הדיון ב'עליון' ולבקשתו של עו"ד איתמר בן גביר. מראענה התנצלה על הפוסטים שפרסמה בעבר, ושופטי העליון סיימו את הדיון תוך זמן קצר.

במהלך הדיון הציג בן גביר בפני השופטים את הראיות לכך שמראענה תומכת בטרור ושוללת את קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, כאשר המרכזית שבהן היא התבטאותה בראיון לפיה בתסריט אפוקליפטי היא הייתה משמידה את זכרון יעקב. בן גביר טען, כי על פי פסיקת השופט מינץ, מדובר בהתבטאות שהיא כשלעצמה מהווה מאסה קריטית ומספיקה לעילת פסילה.

השופטים הקשו ומתחו ביקורת קשה על כך שמראענה לא הגישה לבית המשפט תצהיר מתאים, ועל כך שלא מצאה לנכון לחזור בה מהתבטאויותיה לאורך כל ההליך. בצעד חריג מאוד, נעתרו השופטים לבקשת מראענה לעלות ולהבהיר דבריה בפניהם בקולה. רק לאור זאת, מסרה מראענה לראשונה ועל סף דמעות כי היא מתנצלת על הדברים שנאמרו.

בדיון שבוע שעבר

מרעאנה אמרה בדיון, כי הטענה לפיה קראה להשמיד את זכרון יעקב יצאה מהקשרה בריאיון שקיימה ב-2008. "אני מצטערת שאתם נאלצים לעסוק בזה, בטח יש דברים חשובים יותר ממני", אמרה לשופטים. "באופן חד משמעי שלא משתמע לשתי פנים, אני מתנצלת על כל דבר אחד שהיה יכול להישמע גזעני מסית או פוגעני. אמא שלי ניקתה שם בתים במשך 25 שנה. אני נשואה מספר שנים לבחור יהודי. הבת שלנו מאה אחוז יהודיה ומאה אחוז ערביה. לא קראתי להשמיד את זכרון יעקב".

נשיאת העליון השופטת אסתר חיות שאלה אותה אם בחלומה זכרון יעקב מושמדת, והיא השיבה: "אני מתנצלת ושוב חוזרת בי מהדברים. אני כאן כדי להילחם בשביל זכויות המיעוטים, להיות גשר בין העמים אני רוצה להיות חברת כנסת כי אני רוצה שיהיה טוב לכולנו. אני מתנצלת. באמת. אני שוב חוזרת על הדברים. נולדתי כדי להיות גשר בין העמים". השופטת חיות ניסתה להקשות עליה שוב ותהתה מדוע אמרה את הדברים מלכתחילה, אך מראענה השיבה שוב שהיא מתנצלת.

עו"ד איתמר בן גביר, שייצג את מפלגת הציונות הדתית שעתרה נגד התמודדותה של מראענה, אמר בדיון כי "אם היינו מחליפים במקום מראענה את ד"ר בן ארי, מרזל או גופשטיין - לא היה להם שום סיכוי. הדברים שהיא אומרת הם שוללים את קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית ומהווים תמיכה בטרור". הוא הוסיף כי "בשום מקום לא נטען על ידי מראענה או על ידי עורכי דינה כי הדברים שמיוחסים לה לא נאמרו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר