בשיטת 'מלא וסע' • סוף לסאגה?

בשל הזעם החרדי? הרכבת מירושלים תופעל - החל מחצות

אחרי שכבר סוכם עם המשטרה על חזרת התחבורה הציבורית וחוות הדעת המשפטית שאסרה זאת. ברגע האחרון, נמצא פתרון - החל מהשעה 24:00, לאלפי החרדים שרוצים לחזור מירושלים (חרדים)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

נמצא פתרון לאלפי המשפחות החרדיות הנמצאות בירושלים ומחפשות דרך לחזור לביתם ברחבי הארץ, רכבת ישראל תחל לפעול הלילה (ראשון), אחרי השעה 24:00.

על פי ההודעה המעודכנת לשעה זו, בהנחיית שרת התחבורה רכב וסגנה - אורי מקלב: רכבת ישראל תפעיל את מערך הרכבות מירושלים למרכז החל מהשעה 12 הלילה, בשיטת מלא וסע לטובת ציבור הנוסעים מירושלים.

ל'כיכר השבת' נודע, כי הרכבת תצא מתחנת נבון (סמוך לבנייני האומה ולתחנה מרכזית) ותיסע ישירות לתחנה הראשונה בתל אביב.

כזכור, מוקדם יותר הערב דווח על החזרת התחבורה הציבורית החל מהשעה 20:00 בערב, אך על אף הסכמת משטרת ישראל לאפשר את החזרת קווי התחבורה הציבורית לפעילות - חוות דעת משפטית לא אפשרה את הפעלת התחבורה הציבורית מירושלים

על פי חוות הדעת של הייעוץ המשפטי - משרד התחבורה לא יכול להפעיל את קווי השירות. זאת מאחר והממשלה אסרה זאת בתקנה עד לשעה 12 בלילה, - על אף ניסיונות משרד התחבורה להפעיל את קווי השירות אין סמכות למשרד התחבורה להפעיל קווי שירות עד חצות בעקבות תקנה זו.

חברי הכנסת החרדיים, גינו לאורך כל היום את התנהלות המשטרה ואף תקפו את ראש הממשלה על ההוראה שנתן, חבר הכנסת משה גפני פנה לנתניהו ואמר: "זאת התודה לנאמנות שלנו איתך?"

שר הבינוי והשיכון ח"כ יעקב ליצמן, זעם בדרך משלו ואמר: "אין דרך להגדיר זאת אחרת אלא כהיטפלות סלקטיבית בחרדים, שכן לצערנו מול זאת ראינו אוזלת יד משוועת ואי אכיפה מוחלטת במסיבות שוק בת”א, בחיפה ועוד, נוכח המראות הקשים של אלפי איש שהורדו מאוטובוסים ואולצו לצעוד רגלית במשך שעות, נדרוש הסברים להחלטה זו, ולא נעבור על כך לסדר היום".

ח״כ אוריאל בוסו מש"ס מסר: "ההחלטה ההזויה שמגיעה בעיצומו של חג הפורים השאירה משפחות רבות וילדים קטנים שתכננו מראש את החג מבחינת תנאי התחבורה, ונאלצים כעת להתמודד עם החלטה אטומה ונטולת חמלה של כמה גיבורים במשרד התחבורה שהחליטו לשנות את כללי המשחק תוך כדי המשחק".

ח"כ מיכאל מלכיאלי מש"ס הסביר: "הציבור החרדי אוייב שלכם? מה ההתנהגות הזו? החלטתם לשבור את כל הכלים כנגד כמגזר החרדי שחוגג ברגעים אלו את ניצחון העם היהודי כנגד אותם אלו שניסו להצר את צעדיו. חבל שבחרתם להיות מאותם שמיצרים".

הולכים רגלית לירושלים

הרקע לזעם של חברי הכנסת החרדיים, היה בשל כך שאלפי משפחות חרדיות, נאלצו לעשות עם ילדיהן את דרכן רגלית לירושלים, כדי לחגוג בה את שושן פורים, בעקבות החלטת המשטרה לעכב גם רכבים פרטיים במחסומים ולהורות לנוסעיהם לשוב על עקבותיהם כדי למנוע התקהלויות אסורות.

יוסי, תושב ביתר עילית, תיאר ל'כיכר השבת'. "יצאנו הבוקר ברכב פרטי כדי לתת משלוחי מנות להורים שמתגוררים בירושלים, אך בשל מחסום משטרתי שהוקם בכביש 375, נאלצנו להמתין שעתיים וחצי בפקק אין סופי. בו בזמן שנהגים חילונים שהגיעו למחסום עברו בקלות, את הנהגים החרדים שלחו השוטרים חזרה לכיוון ביתר".

"לא התייאשתי, והחלטתי לנסוע דרך כביש הוואלג'ה, שם התנועה זרמה יחסית, אך באיטיות רבה, מה שגרם למאות אנשים להחנות את רכבם ולצעוד רגלית עם בני המשפחות שלהם, בהן ילדים קטנים ממש, במשך שעות ארוכות".

חיים, תושב בית שמש, סיפר אף הוא בשיחה עם 'כיכר השבת' על שאירע בשעות האחרונות. לדבריו, במחסום שהוקם בכביש 38 בדרך לירושלים, השוטר שהוצב במקום הורה לכל הנוסעים החרדים לחזור על עקבותיהם, בעוד נהגים חילונים עברו ללא כל הפרעה, זאת לדבריו "בניגוד גמור לכללים שלא אסרו נסיעה ברכב פרטי".

יונה, תושב אלעד, הוסיף ותיאר: "יצאתי בשעה 12:00 בצהריים מאלעד לירושלים, וכאב לי לראות מאות אנשים בעלי משפחות צועדים בכביש 443 לאורך קילומטרים רבים. לא יעלה על הדעת שכך מתעללים באזרחים חרדים, על לא עוול בכפם, בהחלטות שרירותיות וללא מענה חלופי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר