סערת ה'פייק תחקיר'

"לא קשורה למגזר" ונחלצה מהמלונית בעזרת ח"כ פינדרוס

לאחר ה'פייק תחקיר' שביקש להשמיץ את החרדים ונציגיהם, מתבררות עוד ועוד עדויות - של אזרחים חילונים - שנעזרו בח"כים החרדים; זהו סיפורה של קטי גבעוני שנתקעה חודש וחצי בדובאי (חדשות)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
(צילום וידאו: ערוץ 13; תמונה ראשית: ערוץ 13 ויונתן זינדל - פלאש 90)

הסערה שפרצה בעקבות ה'פייק תחקיר' שפורסם נגד הח"כים החרדים, בעיקר מ'יהדות התורה', כביכול הם דואגים לסייע רק לחרדים המבקשים לשוב לארץ, ב'ועדת החריגים', ממשיכה להביא עדויות נוספות, המעידות כי ההיפך הגמור הוא הנכון - ולא רק שלא רק חרדים מצליחים להיכנס ארצה, כפי שנטען בתחקיר, אלא הח"כים החרדים מסייעים לכל הפונים.

כזו היא קטי גבעוני, תל אביבית, שנתקעה במשך חודש וחצי בדובאי. לדבריה, "בגלל שסגרו את השמיים וחלינו שם בקורונה". כשסוף סוף הצליחו לחזור לארץ, הכריחו אותם להיכנס למלונית - עד שנחלצו משם, בסיוע של ח"כ יצחק פינדרוס מ'יהדות התורה' ועוזרו משה רבר, "למרות שהיא לא קשורה למגזר", כלשונה.

בראיון לערוץ 13 היא סיפרה את השתלשלות האירועים: "כשחזרנו, היה לנו את כל האישורים שהחלמנו, ואנחנו לא צריכים להיות במלונית. עשו לנו המון בעיות, גם בלקבל את האישורים, גם בלשלוח אותנו לבדיקה סורולוגית וגם לקבל אחר כך את הבדיקה במשרד הבריאות, כדי שיאשרו לנו לצאת. מצאנו את עצמנו תקועים במלונית כמעט שבוע".

"פרסמתי פוסט בפייסבוק וקיוויתי שמישהו יראה את הפוסט ויעזור לי", היא מספרת. "שלח לי מישהו הודעה, מישהו שאני לא מכירה, והוא כתב לי: 'אולי תנסי במגזר החרדי והם יעזרו לך'. הוא שלח לי את הטלפון של משה. הוא אמר לי: 'תנסי. הוא בן אדם נחמד, הוא יעזור לך'.

"התקשרתי אליו", מספרת גבעוני, "איך שהתקשרתי, ישר הוא היה ממש שמח לעזור. הרגשתי לא נעים כי נפלתי עליו משום מקום, הוא ביקש ממני את כל המסמכים וממש טיפל בכל ויום למחרת שחררו אותנו".

"מאוד הופתעתי שהוא הסכים לעזור", היא מוסיפה לסיום, "למרות שאני לא מהמגזר ולא קשורה בשום צורה, אבל הוא היה ממש נחמד. ייאמר לזכותו שהוא מאוד עזר".

יו"ר סיעת 'יהדות התורה', ח"כ יצחק פינדרוס, הגיב בשיחה עם 'כיכר השבת' ואמר כי "אני שמח על כל מקרה שהצלתנו לפתור. לצערי, יש עוד הרבה מקרים שלא הצלחנו. הסיבה לכך זה החלטות דרקוניות לא מתואמות למציאות.

"אנחנו כבר שנה בתוך הקורונה ועד כה לא הוקם מנגנון יעיל, לא לאישורי כניסה לארץ ולא לפטור מבידוד. קודם כל אומרים 'אסור' ורק אחר כך נזכרים שיש אזרחים עם צרכים ומקימים מנגנונים בירוקרטים לא יעילים. הגיע הזמן שמקבלי ההחלטות יתעשתו ויזכרו שיש אזרחים בצד השני עם צרכים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר