יפתח ישיבה חדשה?

פיצול בישיבה ירושלמית: המשגיח הדומיננטי עזב במפתיע

משגיח ישיבת תורת רפאל מאז הקמתה, הגר"מ שפירא, החליט לעזוב היום מסיבותיו הוא את הישיבה. כאשר הבחורים שמעו על כך, מרביתם, החליטו לעזוב ביחד את בית המדרש - באמצע הסדר (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הרב שפירא (צילום: ללא קרדיט)

ישיבת תורת רפאל לצעירים בירושלים, נחשבת בשורה הראשונה של עולם הישיבות הקטנות בירושלים. היום (שני), החליט משגיח הישיבה לעזוב את הישיבה במפתיע.

לפי הידוע עד כה, המשגיח הגאון רבי מרדכי שפירא, החליט לעזוב מסיבות אישיות, וככל הנראה הוא עתיד לפתוח ישיבה קטנה חדשה בירושלים.

המשגיח, הרב שפירא היה זה שפתח את ישיבת תורת רפאל ביחד עם ראש הישיבה הגאון רבי חיים קוק לפני כ-23 שנים.

במהלך השנים, הצוות - ראש הישיבה והמשגיח עבדו בהרמוניה נפלאה והצליחו להוציא פירות טובים מהישיבה והיא נחשבה כאחת מחמשת הישיבות הקטנות הטובות בירושלים.

אחד מבחורי הישיבה מספר ל'כיכר השבת': "כי אחד הבחורים בישיבה דפק הצהריים על הבימה והודיע על עזיבת המשגיח, הבחורים מסיבה שאינה ברורה החליטו לעזוב את בית המדרש".

ל'כיכר השבת' נודע, כי כבר בשבועיים האחרונים, דאג הרב שפירא להתחיל את הרישום לישיבה החדשה שאמורה להיפתח ככל הנראה בזמן אלול הקרוב.

כזכור, כפי שדווח ב'כיכר השבת' לפני שנתיים, המנהל הכלכלי של הישיבה, אברהם קוק, שהוא אחיו של ראש הישיבה הגר"ח קוק, על השגחה צמודה בקמפוס של הישיבה, הן באמצעות שימוש במצלמות האבטחה למעקב אחר הבחורים והן באמצעות מינוי משגיחים נוספים.

לטענת התלמידים, הגר"מ שפירא שהתנגד בעבר לשימוש במצלמות כאמצעי מעקב אחר הבחורים מתנגד גם להחרפת הפיקוח עליהם ועל כן כמה בחורים בישיבה גילו התנגדות למהלכים החדשים. עשרות בחורים עברו כאקט של "מחאה" ללמוד בבית כנסת סמוך לישיבה, זאת לטענתם באישור רבי מרדכי שפירא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר