שנים של מאבקים

תם עידן: השוטרים פינו את הבניין המיתולוגי של 'מעלות'

לאחר שלל מאבקים בבתי המשפט, היום זה קרה. מבנה הישיבה המיתולוגי של ישיבת מעלות התורה והיכן שהיה ביתו של הגר"ש אוירבך זצ"ל פונה על ידי המשטרה, ללא עימותים ואלימות • צפו (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
פינוי הישיבה (צילום: שלומי בלוך)

מבנה הפנימייה המיתולוגי של ישיבת מעלות התורה ברחוב אבן שפרוט בירושלים, פונה הבוקר (שלישי) על ידי המשטרה וזאת לאחר קרוב לשנה של דחיות ומאבקים משפטיים.

המשטרה פשטה על בניין הפנימייה בשעת בוקר מוקדמת והחלה בפינוי הבחורים, כאשר עימותים נרשמו מדי פעם בין השוטרים למתקהלים ולבחורים במקום. הרחובות; הר"ן. אבן שפרוט. השל"ה וחלק מקק"ל נסגרו לתנועה.

בחורי הישיבה, המונה כיום עשרות בודדות של בחורים, ניסו להתנגד תחילה לפינוי, אך בסופו של דבר המבנה פונה ללא שנרשמו עימותים חריגים ומבלי הבאת תגבורת של בחורים מישיבות אחרות השייכות ל'פלג הירושלמי'.

מדובר בפרשייה שסוקרה בהרחבה ב'כיכר השבת', תחילתה הייתה בתביעה של הנגיד יוסף רייכמן, שרצה את בניין הפנימייה של ישיבת 'מעלות' - השייך לו בחזרה, לאחר פטירתו של ראש הישיבה הגאון רבי שמואל אוירבך זצ"ל.

תושב המקום, שלומי בלוך, מספר על הפינוי

מאז התנהלו מאבקים משפטיים בין הצדדים, כאשר פעם אחר פעם, בית המשפט פסק לטובת הבעלים - רייכמן ונגד מנהלי ישיבת מעלות התורה הרב יוסף פטרוב ועוד.

לפני יותר מחודשיים, בית המשפט דחה את בקשת 'מעלות התורה' לעכב את הפסק שהוציא מרשותה את הבניין שהשאיל רייכמן והפינוי הבלתי נמנע יצא לדרכו כאמור הבוקר.

אחד הבחורים מספר ל'כיכר השבת': "ראש הישיבה הרב פטרוב מתבצר בבניין, כאשר ככל הנראה הוא משתמש בתעודת עיתונאי של עיתון הפלס, ולפי מה שאומרים, הוא מתכנן לכנס הבוקר מסיבת עיתונאים, בה הוא יגיב על הפינוי".

הסיקור המלא ב'כיכר השבת', סביב פרשיית 'מעלות התורה'>>>

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר