21 יום לבחירות

סקרים: ש"ס עם 8-7 מנדטים; יהדות התורה עם 6-7

מהסקרים שפורסמו הערב בחדשות 12 ובחדשות 13 עולה כי הליכוד עם 27-28 מנדטים, יש עתיד - 19, גדעון סער בין 11 ל-14, ש"ס בין 7 ל-8 ואילו יהדות התורה בין 6 ל-7 (אקטואליה)

רפאל כהן | כיכר השבת |
היערכות לבחירות (צילום: פלאש 90)

הקיפאון הפוליטי עדיין לא נבקע, אבל בשונה מבחירות קודמות המאבק כרגע אינו על זהות המפלגה הגדולה, אלא על המפלגות שנלחמות על אחוז החסימה.

הערב (שלישי) לפחות ע"פ סקר אחד, מפלגה משמעותית בגוש השמאל, 'מרצ', לא עוברת את אחוז החסימה ולמעשה רחוקה ממנו משמעותית. בסקר מנו גבע ב'חדשות 12' ראש הממשלה בנימין נתניהו מגיע ל-59 מנדטים בגוש הימין, בהנחה ש'ימינה' של נפתלי בנט תסכים להשתתף במפלגתו.

'הליכוד' זוכה ל-28 מנדטים, 'ימינה' 12, 'ש"ס' 8, 'יהדות התורה' יורדת ל-6 מנדטים, ו'הציונות הדתית' עולה ל-5 מנדטים. מתוצאת גוש הימין נראה שסמוטריץ' מקבל מנדט אחד של גפני וליצמן, ומותיר את ח"כ יצחק פינדרוס מחוץ לכנסת הבאה.

מנגד, 'יש עתיד' מקבלת 19 מנדטים, 'תקווה חדשה' 14, 'הרשימה המשותפת' 9, 'העבודה' ממשיכה במגמת העלייה ומגיעה ל-7 מנדטים, 'ישראל ביתנו' גם היא עם 7 ו'כחול לבן' של גנץ יציבה עם 5 מנדטים.

כאמור, ע"פ סקר זה, 'מרצ' בראשות ניצן הורוביץ לא עוברת את אחוז החסימה, בדומה ל'רע"ם' של עבאס ו'הכלכלית' של זליכה.

בסקר 'חדשות' 13 ופרופ' קמיל פוקס, 'מרצ' צולחת את אחוז החסימה ומביאה 4 מנדטים, כמו 'רע"ם' ו'כחול לבן'. גם בסקר זה נתניהו לא משיג את ה-61 המבוקשים, אלא 57 בלבד.

בסקר זה, 'הליכוד' ממשיכה במגמת הנסיגה ומקבלת 27 מנדטים, בעוד 'תקווה חדשה' צונחת ל-11 מנדטים בלבד. בסקר זה, שערך הסוקר קמיל פוקס, 'יהדות התורה' מקבלת שבעה מנדטים, ככוחה הנוכחי, ואילו ש"ס גם כן עם שבעה מנדטים.

יש עתיד עם 19 מנדטים, ימינה - 11, הרשימה המשותפת​ - 8, ישראל ביתנו - 7, העבודה -​ 6, הציונות הדתית​ - 5, וכחול לב עם ארבעה מנדטים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר