האזינו

הקריאה של הגאון רבי יצחק זילברשטיין: "להתחסן"

עם סיפור מיוחד שסיפר הגאון רבי יחזקאל אברמסקי זצ"ל, על כך שהוגלה לסיביר ונענש בגלל שלא קיים "ועשית ככל אשר יורוך", קורא הגאון רבי יצחק זילברשטיין לשמוע בקול גדולי הדור ולהתחסן • האזינו (חרדים)

הגאון רבי יצחק זילברשטיין (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

חבר מועצת גדולי התורה ורבה של רמת אלחנן הגאון רבי יצחק זילברשטיין שב וקורא לכלל הציבור ללכת ולהתחסן, ומשתמש בסיפור מיוחד מהגאון רבי יחזקאל אברמסקי, כדי לחדד שאם גדולי הדור הורו להתחסן, הרי שיש לעשות זאת.

"לאחיי האהובים והיקרים, מדבר אחיכם יצחק זילברשטיין", פותח הרב את דבריו, "תרשו לי לספר סיפור, ממורנו הגאון 'חזון יחזקאל' הרב אברמסקי. הוא דיבר פעם ואמר שיחה בישיבה, על המצווה 'ועשית ככל אשר יורוך', סיפר סיפור מדהים, אני רוצה להעביר את הסיפור לחבריי היקרים".

וכך סיפר הרב אברמסקי: "עסקתי בתשובה לעגונה, וכתבתי תשובה להתיר עגונה, באותו נושא גם רבן של ישראל ופוסק הדור, הרב יצחק אלחנן ספקטור מקובנה כתב, וכתב הפוך ממה שאני אמרתי. אבל אני צריך לפסוק כמו שאני מבין, הלכתי ופסקתי כמו שאני מבין - נגד רבי יצחק אלחנן".

"אני חשבתי שזה מה שמוטל עליי", מספר הרב אברמסקי סיפור, "באותו בוקר, אחרי אותו הלילה, נכנסו הבולשביקים לעיר שלנו, והם מבקשים את נפשי. הם ידעו שאני המרביץ תורה, ואני עושה פה דברים שילמדו את התורה, ורק אותי הם חיפשו.

"אני ברחתי לבית מכרים עד יעבור זעם, ביקשתי מבני הבית - הייתי שם מחובא באיזה חור, 'תנו לי איזה ספר', אמרו לי בני הבית: 'אין לנו פה שום ספר', הבולשביקים שלטו פה, הם מצאו ספר ישן אחד. מי היה הספר? הספר שהיה שם היה 'באר יצחק' של רבי יצחק אלחנן, אני פותח, אני רואה כתוב שם התשובה הזו שעליה אני חלקתי.

"אמרתי, אני אבוד. מהשמים רומזים לי שהם יתפסו אותי. הייתי מחובא והבולשביקים נכנסו, והם מצאו אותי. הלכו לקחו אותי לסיביר, ואני ידעתי שאני אבוד כעת. למה? לא קיימתי מה שכתוב 'ועשית ככל אשר יורוך', ואני חלקתי עליו, כנראה המצב היה שהייתי יכול לחלוק עליו ובכל זאת נענשתי.

"הייתי שם בסיביר במצבים הכי קשים שיש, חודשים רבים הייתי שם במצבים של לחץ, חקרו אותי ללא סוף עם עינויים, לילה אחד שכבתי על דרגש העץ של האסירים ונרדמתי, ואני רואה בחלום שלי, רבי יצחק אלחנן מביט אליי וצוחק אליי, אמרתי לכל השומרים - 'מחר אני משתחרר', רבי יצחק אלחנן צחק אליי, סלחו לי מהשמים.

"אותו יום היה ערב יום הכיפורים שנת תרצ"ב, אחר הצהריים נכנס הקצין ואומר 'אתה משוחרר', אני ראיתי שרבי יצחק אלחנן חייך אליי, ראיתי שאני משוחרר".

"סיים הרב אברמסקי", המשיך הרב זילברשטיין, "רבי יצחק אלחנן שהיה רבן של ישראל לימד אותי כיצד חייבים לשמוע בקול דברי חכמים ולפסקם של גדולי הדור, כנראה שלא הייתי ראוי לחלוק, הוא לימד אותי מה זה נקרא 'ועשית ככל אשר יורוך'. עד כאן הסיפור, את זה סיפר לנו הרב אברמסקי לדעת...".

"אני רוצה להגיד לכל אחיי היקרים", הוסיף הרב זילברשטיין, "גדולי הדור, 'ככל אשר יורוך', אומרים להתחסן - אז צריך לזכור להתחסן, כך צועק הרב אברמסקי - להתחסן!

"ומי שיתחסן הקב"ה יפרוש עליו כנפיו ויחסן אותו ויהיה בריא וחזק, הוא וביתו וכל עם ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר