לאחר הפינוי

מהומות בישיבת מעלות התורה: עימות עם הבחורים • צפו

לאחר שישיבת מעלות התורה פונתה בשבוע שעבר, הוצבה חברת אבטחה מסביב לבניין; היום אירעה תקרית בין מאבטחים לבין תושבים מהאזור ובחורים מהישיבה שפונתה • צפו בתיעוד (עולם הישיבות)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
העימות, היום (צילום: ללא קרדיט)

ביום שלישי שעבר, תם עידן בשכונת שערי חסד בירושלים, ומבנה הפנימייה המיתולוגי של ישיבת 'מעלות התורה', הוחזר לבעליו, היום (ראשון) פרצו מהומות סביב הבניין.

מאז הפינוי של ישיבת מעלות התורה שעבר בצורה שקטה באופן יחסי ולא הובאו תגבור של בחורים מבחוץ. הוצבה אבטחה סביב בניין הפנימייה לשעבר.

סביב הבניין הוצבה כאמור חברת שמירה מטעם הכונס נכסים, האמורה לפקח שאף אחד לא ייכנס למבנה באם אין לו אישור על כך.

אחד מתושבי השכונה מספר ל'כיכר השבת', "הכל התחיל בשבת, מדובר בחבר'ה ערבים, ונוצר חיכוך עם הבחורים והילדים".

"זה עבר בשקט כי לאף אחד אין אינטרס ליצור מהומות, אלא שהיום כככל הנראה הבחורים התווכחו יותר מדי עם האבטחה ובלהט הויכוח נזרקו חפצים שפגעו בראשו של אחד שבחורים, שכעת הועבר לטיפול בבית החולים".

לדברי אותו שכן, "המשטרה הגיעה למקום, גבתה עדויות מכולם ויחליטו מה בכוונתן לעשות, העיקר שלעת עתה השקט חזר לשכונה".

כזכור, המשטרה פשטה בשבוע שעבר על בניין הפנימייה בשעת בוקר מוקדמת והחלה בפינוי הבחורים, כאשר עימותים נרשמו מדי פעם בין השוטרים למתקהלים ולבחורים במקום. הרחובות; הר"ן. אבן שפרוט. השל"ה וחלק מקק"ל נסגרו לתנועה.

בחורי הישיבה, המונה כיום עשרות בודדות של בחורים, ניסו להתנגד תחילה לפינוי, אך בסופו של דבר המבנה פונה ללא שנרשמו עימותים חריגים ומבלי הבאת תגבורת של בחורים מישיבות אחרות השייכות ל'פלג הירושלמי'.

מדובר בפרשייה שסוקרה בהרחבה ב'כיכר השבת', תחילתה הייתה בתביעה של הנגיד יוסף רייכמן, שרצה את בניין הפנימייה של ישיבת 'מעלות' - השייך לו בחזרה, לאחר פטירתו של ראש הישיבה הגאון רבי שמואל אוירבך זצ"ל.

הסיקור המלא ב'כיכר השבת', סביב פרשיית 'מעלות התורה'>>>

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר