נתוני פרופ' ערן סגל

קורונה במגזר: ירידה בחולים הקשים לצד עליה במאומתים

הירידה הכי גדולה בחולים הקשים נרשמת במגזר החרדי עם ירידה של 26%, יחד עם זאת, ישנה עלייה במקדם ההדבקה וכן במספר המאומתים החרדים; כל נתוני הקורונה של פרופסור ערן סגל (אקטואלי)

(צילום: David Cohen/Flash90)

"השבוע ירידה של רק 3% בחולים קשה חדשים", מעדכן פרופ' ערן סגל בחשבון הטוויטר שלו, "אבל זה מורכב מירידה במגזר הכללי (11%-) והחרדי (26%-) ועליה במגזר הערבי (7%) שמהווה 46% מהחולים קשה החדשים"

לפי פרופ' סגל, "מאז השיא, ירידה בחולים קשה חדשים: מגזר חרדי: 81%; מגזר כללי: 60%; מגזר ערבי: 9%".

(מתוך הטוויטר של פרופ' ערן סגל)

לעומת זאת, במגזר הכללי ישנה עליה במאומתים בגילאי 16 ומטה, בשבועיים האחרונים, מעדכן פרופ' סגל. לדבריו, "גילאי 0-7: 41% עליה, גילאי 8-15: 38% עליה, גילאי 16-21: 21% - ירידה". הוא מזכיר כי החיסון השני לגילאי 16-18 התחיל לפני כשלושה שבועות.

"מאז שיא התחלואה באמצע ינואר, הירידה החדה ביותר היא בתמותה", כותב פרופ' סגל, "תמותה: 71% ירידה; מאומתים: 55% ירידה; חולים קשה חדשים: 45% ירידה; חולים קשה בבתי חולים: 40% ירידה".

(מתוך הטוויטר של פרופ' ערן סגל)
(מתוך הטוויטר של פרופ' ערן סגל)

יחד עם זאת, מבדיקת מקדם ההדבקה עולה כי במגזר החרדי הוא עלה ל-1.02 - כמו במגזר הכללי, ואילו במגזר הערבי הוא עומד על 0.97.

כמו כן, חלה עלייה במספר המאומתים החרדים בשבוע האחרון של 4% בעוד במגזר הכללי מדובר בעלייה של 3%. במגזר הערבי ישנה ירידה של 5%.

(מתוך הטוויטר של פרופ' ערן סגל)
(מתוך הטוויטר של פרופ' ערן סגל)

52% מהמאומתים בשבוע האחרון הם המגזר הכללי, 22% מהמגזר הערבי ורק 10% מהמגזר החרדי.

בבדיקת המאושפזים, מעדכן פרופ' סגל כי ישנה ירידה במגזר החרדי של 21% ובמגזר הכללי של 9% בעוד במגזר הערבי ישנה עלייה של 8%.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר