שבועיים לבחירות

סקר: גדעון סער עם תשעה מנדטים בלבד

סקר חדש שפורסם הערב ב'חדשות 13', שבועיים לבחירות לכנסת ה-24, מעניק תשעה מנדטים בלבד למפלגתו של סער; הליכוד - 29 מנדטים ויש עתיד עם 20; וכמה החרדים? (בארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

לקראת הישורת האחרונה, אחד המועמדים להחלפת נתניהו, יו"ר 'תקווה חדשה' גדעון סער, צונח בעמודת המנדטים.

אחרי שהיה כבר על 18, בסקר שפורסם הערב (שלישי) ב'רשת 13' כוחו נחתך בחצי ועומד על 9 מנדטים בלבד. לעומתו, 'יש עתיד' של יאיר לפיד זוכה ל-20 מנדטים ו'ימינה' של נפתלי בנט יציבה עם 11.

בגוש התומך בבנימין נתניהו להרכבת ממשלה חמישית, מספר הקסם 61 עדיין רחוק: 'הליכוד' זוכה ל-28 מנדטים וממשיכה להיות הגדולה ביותר בהפרש ניכר. איתה 'ימינה' עם 11, 'יהדות התורה' עם 7 ו'הציונות הדתית' עם 5. החידוש בסקר זה הוא ש'ש"ס', שיציבה בכל הסקרים על 8 או 9 מנדטים, מקבלת רק 6 מנדטים מהסוקר קמיל פוקס.

יחד, כלל המפלגות מקבלות 58 מנדטים, מספר שעדיין לא מספיק להרכבת ממשלה.

עוד בתוצאות: 'הרשימה המשותפת​' 8, 'ישראל ביתנו​' 7, 'העבודה​' 6, 'מרצ​' עוברת את אחוז החסימה ומקבלת 4 מנדטים, 'כחול לבן​' של גנץ גם כן צולחת את אחוז החסימה וזוכה ל-4 מושבים.

בנוסף, 'רע"מ' בראשות מנסור עבאס נכנסת אף היא עם 4 מנדטים. 'הכלכלית​' של הפרופ' ירון זליכה רחוקה מאוד ומקבלת 1.7% בלבד.

בסקר גם נבחנה מידת הוודאות של ההצבעה במפלגה שהנשאלים סימנו. גם שם גדעון סער נמצא בבעיה חמורה, כשרק שליש בטוחים שיצביעו 'תקווה חדשה' בקלפי. בוחרי 'הליכוד' הם הבטוחים ביותר, עם 75% שבוודאות יבחרו בנתניהו ומפלגתו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר