פעולה מתואמת?

גפני תקף את ש"ס; הח"כים הגיבו בזעם

פחות משבועיים לבחירות: יו"ר 'יהדות התורה' תקף את ח"כ משה ארבל וכינה את 'ש"ס' "מפלגה גזענית" • הח"כים של ש"ס הגיבו בחריפות, והאשימו: "גפני הוכרז כנעדר בקורונה" (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
יו"ר 'יהדות התורה', גפני. מנסה להעיר את השטח (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

יו"ר 'יהדות התורה', ח"כ משה גפני, תקף השבוע בכינוס פנימי את 'ש"ס', כינה אותה "מפלגה גזענית" והאשים כי "כל ראשיה שולחים את ילדיהם למוסדות חינוך אשכנזיים", כך פורסם באתר "וואלה".

ע"פ הדיווח, דברי גפני נאמרו בעקבות ריאיון שהעניק לפני כשבוע ח"כ משה ארבל מ'ש"ס', שבו התייחס לפסיקת בג"ץ לפיה יש להכיר בגיורים רפורמיים וקונסרבטיביים, והתייחס גם לגזענות, לטענתו, בתוך החברה החרדית.

"אתה רוצה שנדבר באופן גלוי לב? יש גזענות גדולה בכל הציבור החרדי. כשילדה ספרדייה לא מתקבלת לסמינר או לבית יעקב בגלל שסבתא שלה הגיעה ממרוקו, זאת לא גזענות?", תהה.

גפני, שמפלגתו חוששת מאובדן מצביעים ל'ציונות הדתית' של סמוטריץ' ובן גביר, תקף את ארבל: "במקום לטפל ברפורמים ובמקום לטפל בבעיות שנובעות מהם, הוא אומר שגם החרדים גזעניים בזמן שהוא נמצא במפלגה גזענית".

הריאיון של דרעי היום ל'כיכר השבת'

"אין שם אף אחד שהוא אשכנזי, הכל שם ספרדים. הוא הולך עם השונאים שלנו ואומר 'החרדים יותר גזענים'. חצוף שכמוהו". בהמשך הפנה גפני אצבע מאשימה אל נציגי 'ש"ס': "איפה נמצאים כל הילדים של ראשי ש"ס, מה זה הדיבורים האלה? כל המפלגה הזו גזענית, זה מה שאתה הולך להגיד במלחמה נגד הרפורמים?".

מייד לאחר פרסום הדברים, החלו חברי הכנסת של 'ש"ס' לתקוף את יו"ר 'יהדות התורה' גפני, במה שמעלה חשד כי מדובר בפעולה מתואמת בין המפלגות כדי לעורר את הציבור לבחור במפלגות החרדיות, ולא לאפשר זליגת קולות.

דרעי וגפני. פעולה מתואמת? (פלאש 90)

יו"ר סיעת 'ש"ס' בכנסת, מיכאל מלכיאלי, תקף: "במשך חודשי קורונה רבים, גפני הוכרז כנעדר ולא שמענו עליו כלל. חבל שבמקום להתרכז בהגדלת הכח של המפלגות החרדיות ולנסות להחזיר קולות של מצביעי 'יהדות התורה' שנטשו לטובת סמוטריץ' או לשכנע את אנשי 'הפלג' להצביע, בוחר ח"כ גפני לשלוח רפש ב'ש"ס' ולהמציא בדיות. לש"ס יש מועצת חכמים והשר דרעי פועל אך ורק לפי הוראתם ואף אחד לא יעיז לפגוע בגדולי התורה שלנו".

ח"כ אוריאל בוסו הגיב: "החוצפה של גפני היא משהו חדש בנוף הפוליטי. מי שנעדר לאורך כל משבר הקורונה מהוועדות, מהקבינט ומההחלטות הקשות במשך חודשים בגל הראשון, היה גפני. השר דרעי קיבל את ההחלטות והוביל קו אחיד במגזר החרדי. השר דרעי ניהל את המגזר הליטאי ללא שום שיקול כזה או אחר".

"אני מאוד רוצה להאמין שהאמירה הזאת היא לא איבוד עשתונות בתקופת קמפיין וירי לכל הכיוונים לאור זליגת הקולות לסמוטריץ'. יש קווים שלא חוצים! גדולי הדור שלנו מוותרים על ההמלצה שלך האם לפתוח או לסגור מוסד כזה או אחר. הם הנהיגו אותנו לאורך כל המשבר בגאווה גדולה ואנו צייתנו להנחיות בראש מורם כציווי ועשית ככל אשר יורוך".

ח"כ משה ארבל, נשוא הזעם של גפני, אמר: "מצר על כך כי במקום לעצור את הסחף של בריחת קולות מ'יהדות התורה' וחזרת עשרות אלפי קולות של הציבור הליטאי מ׳הפלג׳, ובמקום לתקוף את שונאי ישראל, בוחר ח"כ גפני להתנגח עם התנועה היציבה ביותר במערכת הפוליטית, 'ש"ס'.

לא נתנצל על מאבקנו כנגד אפליית בנות ספרדיות בסמינרים, מזמן הפסקנו לבקש ממך רשות להיאבק בגזענות. נמשיך לקבל הנחיות רק ממועצת חכמי התורה, מנהיגי הדור שלאורם נלך, נמשיך לנהל קמפיין חיובי ולא ניגרר אחריך להדלפות משמיצות. כי לנו יש אחריות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר