מאות אלפי ילדים

הבוקר: מערכת החינוך בערים כתומות - חוזרת

השרים אישרו אמש לפתוח את מערכת החינוך בערים ושכונות כתומות, והבוקר למעלה מ-200,000 תלמידים, שנשארו בבית בימים האחרונים, חוזרים לספסל הלימודים (חדשות, בריאות)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בימים האחרונים למעלה מ-200,000 ילדים נותרו בבתיהם לאחר שהערים והשכונות שלהם נצבעו בצבע כתום ברמזור הקורונה ולאחר מאבק של ההורים והנציגים, קבינט הקורונה אישר אמש (רביעי) את פתיחת מערכת החינוך בערים ושכונות כתומות.

לדברי שר החינוך יואב גלנט: "בזכות הירידה המתמשכת בנתוני התחלואה - אנחנו סבורים כי חייבים להחזיר את כל התלמידים, מכל הגילאים ומכל הערים והיישובים, למוסדות החינוך כבר ביום א' הקרוב. חינוך ילדי ישראל ניצב בראש סדר העדיפויות הלאומי - ועל כן אני קורא היום להחזיר את כל התלמידות והתלמידים לשגרת למידה וחינוך בבתי הספר ובגני הילדים".

יו"ר ש"ס וחבר קבינט הקורונה, השר אריה דרעי, אמר אמש: "אני מודה לשר הבריאות יולי אדלשטיין שקיבל את עמדתי כי בעקבות הירידה בתחלואה, אין סיבה להפלות בין מוסדות חינוך לבתי מסחר, ובישובים כתומים יש לפתוח את מוסדות החינוך ולשוב ללימודים. החינוך הוא ערך עליון וציפור הנפש של העם היהודי ואני שמח על ההחלטה".

החלטות קבינט הקורונה

• עדכון רשימת היישובים בהתאם לתכנית רמזור ייכנס לתוקף החל ממחר, יום חמישי, ה-11.3.21 ותתאפשר פתיחה של מוסדות החינוך בכל הערים בצבעים ירוק, צהוב וגם כתום.

יצוין כי יישובים שבהם החינוך פתוח כעת אך צבעם השתנה לאדום ברמזור, יוכלו להפעיל את מערכות החינוך עד לתום השבוע הזה. סגירת החינוך תחול בהן החל מיום ראשון, ה-14.3.21.

• "מגן חינוך" בערים שהן "כתום גבולי": במוסדות בערים אלו שהפכו לאדומות, בהם למעלה מ-60 אחוז מהתלמידים ביצעו אחת לשבוע בדיקת קורונה - הלימודים ימשיכו לפעול למרות שהעיר הפכה לאדומה.

• במוסדות חינוך בכל הארץ, בהם 90% מתלמידי י"א-י"ב מחוסנים או מחלימים, ניתן יהיה לשוב ללימודים כרגיל, ללא מתווה קפסולות בכיתות אלה.

• ביישובים בצבע האדום בהם כלל מערכת החינוך סגורה: במוסדות חינוך בהם ישנם 75% מחלימים או מחוסנים בכיתות י"א-י"ב יוכלו לפתוח עבורם את הלימודים, תוך שימור מתווה הקפסולות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר