משבר?

טיסת רה"מ לאיחוד האמירויות בוטלה סופית

ראש הממשלה נתניהו היה אמור להגיע לביקור קצר בדובאי ולהיפגש עם יורש העצר, אך הטיסה לאמירויות בוטלה • גורם מדיני: "הירדנים מונעים את אישור נתיב הטיסה" (מדיני)

רפאל כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ז באדר תשפ"א | 11.03.21
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו היה צריך להמריא היום (חמישי) מנתב"ג לאיחוד האמירויות, לביקור בן כמה שעות, אך בסופו של דבר הטיסה בוטלה סופית.

לפי התכנון, נתניהו היה עתיד להיפגש עם נסיך הכתר של איחוד האמירויות, מוחמד בן זאיד, ואף נרקמה פגישה אפשרית עם יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן, מנהיג המדינה המוסלמית החזקה ביותר.

הטיסה, התעכבה ובתחילה נמסר כי יש קשר בין אשפוז רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, במהלך הלילה בשל דלקת בתוספתן, וכי נתניהו מעדיף לשהות לצידה.

אלא שגורם מדיני מסר כי סיבת העיכוב שונה: "יציאת ראש הממשלה לביקור באמירויות מתעכבת בשל אי אישור נתיב הטיסה על ידי הירדנים עד לשעה זו".

אותו גורם הוסיף כי העיכוב הגיע בהפתעה. "העיכוב התגלה רק בסמיכות לטיסה, ומגיע בעקבות ביטול ביקורו של יורש העצר הירדני בהר הבית אתמול, שנבע מחילוקי דעות בנושא סידורי האבטחה והביטחון".

כזכור, אמש פורסם בכאן 11, שביקור בנו של עבדאללה בוטל לאחר שהירדנים הפרו את סידורי האבטחה שסוכמו עם הישראלים.

בשעות הצהריים הוחלט סופית על דחיית הטיבה ונמסר כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו היה צפוי לבקר היום באיחוד האמירויות אך בשל קשיים בתיאום טיסתו במרחב האווירי של ירדן הביקור נדחה. הקשיים הללו נבעו ככל הנראה מביטול ביקורו של יורש העצר הירדני בהר הבית עקב מחלוקת בנושא סידורי הביטחון והאבטחה במקום.

בשעה האחרונה הודיעה ירדן כי היא מאפשרת את טיסת רה"מ בשמי ירדן אך מאחר שההודעה התקבלה באיחור - סוכם ע"י ראש הממשלה ויורש העצר של איחוד האמירויות השייח מוחמד בן זאיד שהם יתאמו מועד אחר לביקור ראש הממשלה".

עוד נמסר כי "רה"מ נתניהו ייפגש אחר הצהריים עם ראש ממשלת צ׳כיה וראש ממשלת הונגריה למפגש פסגה טרילטרלי בנושא קידום שיתופי פעולה בתחומי המחקר, פיתוח וייצור חיסונים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר