עדכוני בחירות

נתניהו: "אשלב את ראש המוסד בממשלתי"

גורמים במטה הליכוד ביקשו מפעילים שמשיבים לסקרים לומר שהם בוחרים ב'כחול לבן', כדי שהמפלגה תרוץ ותשרוף קולות • נתניהו: "אשלב בממשלתי את יוסי כהן, שפורש ביוני" (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
ראש הממשלה וראש המוסד (צילום: Haim Zach/GPO)

מפלגת 'כחול לבן' עוברת את אחוז החסימה בכל הסקרים שבוצעו בשבועות האחרונים, ומקבלת בין ארבעה לשישה מנדטים בכנסת ה-24. נתונים אלו גרמו ליו"ר המפלגה, שר הביטחון בני גנץ, להכריז כי לא יפרוש טרם הבחירות, על אף הלחץ מגוש המרכז-שמאל, המגיע בעיקר מיאיר לפיד וממרב מיכאלי.

אמש פורסם ב'חדשות 12' כי ייתכן והתוצאות הללו שגויות ולא משקפות את כוחה האמיתי של 'כחול לבן'. ע"פ הדיווח, גורמים במטה הבחירות של 'הליכוד' ביקשו מפעילי המפלגה שמשיבים לסקרים לומר שהם מצביעים ל'כחול לבן'. כך תיוויצר התחושה שגנץ וחבריו עוברים את אחוז החסימה, ואז כישלונם בתוצאות האמת יובילו את גוש נתניהו ל-61 לפחות ולממשלה יציבה.

יו"ר 'כחול לבן', בני גנץ, הגיב על הדיווח בריאיון ב'חדשות 13': "זה רק מראה כמה נתניהו מפחד ממני. אני לא אפרוש מהמירוץ, כי אני היחיד שאצליח לעצור את נתניהו. הוא ניסה לחסל אותי פוליטית כדי להתמודד רק מול לפיד ישירות".

רה"מ נתניהו התראיין גם הוא ב'חדשות 13', והדגיש את רצונו בעימות מול יו"ר 'יש עתיד', אם האחרון יכריז שהוא מתמודד על ראשות הממשלה: "אגיע לעימות מולו אם יגיד שהוא מתמודד", אמר.

נתניהו התייחס לממשלה שיקים, אם ישיג 61, וכלל בה אדם שמחזיק במשרה ציבורית אחרת בימים אלו: "אני מתכוון לשלב בממשלה את יוסי כהן, ראש המוסד, שיפרוש ביוני. אדע לנצל את כישוריו". צריך לומר שספק אם הדבר מותר חוקית, לפי שחוק הצינון חל גם על ראש המוסד.

'כחול לבן' טוענת במסע הבחירות שלה כי לנתניהו וחבריו יש את "מזימת אפריל", הכוללת גם את פיטורי היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט. גלית דיסטל-אטבריאן, מקום עשירי ברשימת 'הליכוד', אמרה כי זה "מהלך טוב מאוד", אך רה"מ נתניהו הכחיש: "לא מתעסק עם מנדלבליט ולא אפטר אותו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר