התגובות להסתה

סערת המריצה: "דברי ליברמן מבחילים, בזויים"

ראשי המפלגות, שחלקם שוקלים להרכיב ממשלה עם ליברמן ביום שאחרי, נזכרו להגיב להסתה חסרת התקדים שלו נגד הציבור החרדי, בקריאתו "לשים חרדים על מריצה, למזבלה" (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
בנט וליברמן. ארכיון (צילום: Miriam Alster/FLASH90)

ארגון הליגה נגד השמצה בארה"ב, שמטרתו המוצהרת היא "להפסיק את ההשמצה נגד העם היהודי", מפרסם היום (ראשון) הודעה חריפה בעקבות ההסתה חסרת התקדים של יו"ר מפלגת ישראל ביתנו אביגדור ליברמן נגד החרדים.

כזכור איווט קרא "לשים את החרדים וביבי על מריצה אחת, למזבלה טובה", זכה לתגובה מחויכת מאייל ברקוביץ', מגיש התכנית ב'חדשות 12' בה התראיין, הבוקר לא הסכים להתנצל ואף הקצין עוד את התבטאויותיו.

בעקבות כך כתבו ב'ליגה נגד השמצה': "אנו מגנים בתוקף את דבריו הקשים של ליברמן. הכללות, השמצות ונקיטה בלשון משתלחת אינם ראויים והם דברים שנציגי ציבור בפרט צריכים להיות זהירים בהם במיוחד. אנו קוראים לו לחזור בו מדבריו".

מועמד ימינה לראשות הממשלה, שר הביטחון לשעבר נפתלי בנט, הגיב - באיחור רב - לדברי ההסתה של ליברמן, ואמר: "אלו קריאות מבחילות, שמטרתן לקושש קולות רגע לפני הבחירות, וזה דבר בזוי".

"מדינת ישראל זקוקה נואשות לממשלה חדשה שאכפת לה מהאזרחים ולא מפיצה שנאה. ימינה תאחד את העם, ותקים ממשלת ימין שאכפת לה".

גפני וח"כי 'דגל' היום, ליד מריצה... (ללא קרדיט)

יו"ר מפלגת תקווה חדשה גדעון סער התייחס בשפה רפה לדבריו החמורים של איווט, ואמר: "אנשי ציבור צריכים לדבר באופן מכבד. לא נכון לדבר בצורה הזו" .

יאיר לפיד, יו"ר 'יש עתיד', מצא לנכון להכליל את האמירה המדוברת, עם משפטים קודמים שעוררו סערה תקשורתית: "את החרדים לא צריך לזרוק למזבלה, הרפורמים לא כלבים, חיילות צה"ל אינן שיקסע, השמאלנים לא בוגדים, הימנים לא פשיסטים וחברות כנסת אינן פאקה פאקה שאשא שאשא".

"אנחנו מוכרחים להתחיל לדבר אחרת, להתנהג אחרת, להתווכח אחרת. הפוליטיקה גוררת את החברה הישראלית לתהום. הגיע הזמן לשיח שפוי".

כזכור, מלבד הפוליטיקאים החרדים ומספר ח"כים בליכוד, אמש היה יו"ר מפלגת הציונות הדתית איש הציבור היחיד שמיהר להגיב להסתה הקשה וכתב על ליברמן: "מנוול היה ומנוול נשאר. איווט ליברמן הוא האיש המסוכן ביותר במערכת הפוליטית. בונה את עצמו על שנאה ושיסוי. מקווה מאוד שהוא יתייבש באופוזיציה כמה שנים וילך הביתה".

היום הוסיף סמוטריץ': "אני מצפה מכל ראשי המפלגות, מימין ומשמאל, להודיע עוד היום שלא ישבו עם האיש המסוכן הזה באף ממשלה. אין בפוליטיקה הישראלית מקום לשיח ביבים פלגני ופוגעני כמו שליברמן מוביל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר