ההתפרעות הגזענית

כתב האישום מתאר: כך נהגים הותקפו בגלל שהם ערבים

"ממניע של גזענות": כתב האישום נגד שלושה מהפורעים בירושלים, שהיכו נהגים ערבים, מגולל את השתלשלות האירועים הקשים, שהסתיימו כזכור במות אדם בדריסה (בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
קשה לצפייה: ההתפרעויות והאסון (צילום: יהוידע בן ציון)

כתב אישום חמור הוגש היום (ראשון) נגד שלושה מהמתפרעים בשושן פורים, באזור רחוב החומה השלישית בירושלים, שתקפו בין היתר נהגים ערבים, "ממניע של גזענות" כדברי הפרקליטות, באירוע שבשיאו כזכור נהרג אדם, בעת שנדרס בטעות על ידי אחד הנהגים המאוימים.

לפי המתואר בכתב האישום, אלו כמה מהמקרים הקשים שאירעו: סמוך לשעה 18:00 נסע שוטר בניידת משטרה, וכאשר הגיע למקום נאלץ להאט את נסיעתו, מאחר וספג אבנים, חפצים וחבטות, שגרמו לניידת נזקים משמעותיים.

כמו כן, סמוך לשעה 19:00, נסע ט.ר ברכבו וכאשר הגיע למקום ניגש אליו אחד המתפרעים, שזהותו אינה ידועה, ושאל אותו מה השעה כדי לוודא כי מוצאו ערבי. "משנוכח כי מוצאו של ט.ר ערבי, צעק לעבר המתפרעים 'ערבי, ערבי. הנה עוד אחד', בעט במראה השמאלית של הרכב ושבר אותה".

"בנוסף, החלו המתפרעים לזרוק אבנים לעבר הרכב וחבטו בה, במטרה לפגוע בנוסע; נאשם 1 רדף אחרי הרכב, ואילו נאשם 3 ניסה לפתוח את דלת הנהג בעת שזה היה בנסיעה והכל במטרה לפגוע בנוסע הערבי. כתוצאה מכך, נגרמו נזקי פח, השמשה האחורית נופצה והמראות ניזוקו".

אחד הנאשמים בהתפרעות (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

מקרה אחר שמתואר בכתב האישום: סמוך לשעה 19:30 נסע ברכב תנ"צ ע. ממשטרת ירושלים, כשהוא לבוש במדי משטרה. לפי הפרקליטות, "משזוהה כשוטר, נאשם 1, בצוותא עם מתפרעים נוספים, החלו לחבוט בניידת, לתלוש את לוחית הרישוי האחורית ואת מראות הצד ולשבור את המגבים הקדמיים".

רכב נוסף שהגיע למקום האט את נסיעתו, עקב ההתפרעות, ואחד המתפרעים שזהותו אינה ידועה ניגש אל הנהג מחמד ושאל אותו מה השעה על מנת לוודא כי מוצאו ערבי. "משנוכח כי מוצאו ערבי, צעק לעבר המתפרעים 'ערבי במזדה', והנאשמים החלו ליידות אבנים וחפצים שונים לעבר רכבו במטרה לפגוע בו".

"נאשם 1 בעט במזדה האפורה, הרים חפץ שביר מהקרקע והטיח אותו על הרכב, נאשם 2 זרק אבן לעבר הרכב ובעט בו ונאשם 3 ניסה לפתוח את דלתות הרכב פעמיים, בעת שזה היה בנסיעה, ירק על הרכב והשליך לעברו סיגריה", מתואר בכתב האישום.

בגין כל זאת, פרקליטות המדינה מאשימה את השלושה, בני 19, 18 ו-17, בעבירות של יידוי אבן או חפץ אחר לעבר כלי תחבורה, ניסיון תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות, חבלה במזיד לרכב וחבלה במזיד ברכב ממניע של גזענות או עוינות כלפי ציבור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר