"כך לא מחליפים שלטון"

לפיד מסתכן: נוגס בסיעות הקטנות ועשוי להפסיד את הגוש

יו"ר האופוזיציה משנה את הקו בו נקט עד כה, ויוצא בקמפיין במרכז-שמאל, המבקש את קולותיהם של המתלבטים בינו למפלגות הקטנות, ועלול כך להעלימן. בעבודה מאיימים: נפיץ סרטונים מביכים (ארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
לפיד, ויו"ר 'העבודה' מיכאלי (צילום: Yonatan Sindel/Miriam Alster, Flash90)

'יש עתיד', מפלגת האופוזיציה הראשית, משנה קו בקמפיין לקראת הישורת האחרונה, בבחירות 2021, כדי לגדול ולהתקרב לממדיה של הליכוד, האויבת מימין.

במסרון שנשלח היום (ראשון) מטעם מפלגתו של ח"כ יאיר לפיד נכתב: "מפלגות עם חמישה מנדטים לא מחליפות שלטון ומפלגות עם שישה מנדטים לא מצילות את הדמוקרטיה".

"שינוי גדול עושים רק עם 'יש עתיד' גדולה", נכתב עוד, בהמשך למתקפה חריפה נוספת על "הממשלה המנופחת והבזבזנית" ו"נתניהו הדואג לעצמו ולא למדינה".

עד שלב זה במערכת הבחירות, נזהר כידוע לפיד משאיבת קולותיהן של המפלגות הקטנות בגוש ה'רק לא ביבי' - 'תקווה חדשה' מימין והעבודה ומרצ משמאל.

מרצ בקמפיין געוואלד, נלחמת על חייה (צילום: מתוך הטוויטר הרשמי)

הסיבה הראשונה היתה כדי לא לגרום להתלכדות בגוש הימין סביב הליכוד ונתניהו, מול האויב הגדול לפיד שעלול להדיח אותם מהשלטון, מטעם זה גם נמנע עד כה לפיד מלהכריז רשמית על ריצתו לראשות הממשלה.

סיבה נוספת, היתה דאגתו מכך שאם יצליח בקמפיין שכזה, התוצאה עשויה להיות היעלמותה של מפלגה אחת או כמה בגוש שלו, מתחת לאחוז החסימה, וכך להפסיד בוודאות את ההגעה ל-61 אצבעות בכנסת.

גישה זו נתמכה בידי מחקרי דעת קהל מעמיקים שמבצעת יש עתיד כל העת, על ידי היועץ האמריקני מארק מלמן, כפי שעושה גם ראש הממשלה נתניהו על ידי היועץ אהרן קליין.

כעת נראה שיאיר לפיד החליט על שינוי קו אסטרטגי, תוך כאמור סיכון גדול לפגיעה משמעותית במפלגות הקטנות בגוש שלו.

מנגד, במפלגת העבודה לא מתכוונים לשתוק. גורמים בכירים אמרו לפרשן עמית סגל: "הכנו קמפיין שלם על הזיגזגים של יאיר לפיד לאורך השנים. ערמות של סרטונים. נכון לעכשיו, הקמפיין נגנז. אך אם לפיד ימשיך לנהוג בחוסר אחריות כלפי הגוש, לא נהסס להשתמש בחומרים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר