אאא

על פי מחקר שיזמה חברת "וויז'ן דיירקט", המשווקת הגדולה ביותר של עדשות מגע בבריטניה, המבוגר האמריקאי הממוצע יבלה כ-44 שנים מחייו בבהייה במסכים. נורא.

זמן המסך הממושך משפיע על ההתעסקות עם המצמוץ שלנו, בין היתר. קצב המצמוץ הרגיל הוא 20 פעמים בדקה, אך מחקרים הראו שאנו עושים זאת רק חמש עד שבע פעמים בדקה, כאשר אנו מביטים במסכים, מה שמוביל ליובש בעין, גירוי ובעיות אחרות. אמנם אין ביכולתנו פשוט להפסיק את עבודתנו ולזרוק את המחשבים והטלפונים שלנו, אך ישנם צעדים שבהם אנו יכולים לנקוט, כדי לשמור על בריאותו של איבר הראיה שלנו. להלן ארבעה טיפים קלים לאנשים הצמודים למסכים כל היום, באדיבות האופטומטריסטית ד"ר סלינה מקגי.

1. תרגלו את כלל ה-20/20/20

כך הוא עובד: הסתכלו על חפץ המונח במרחק 20 פיט (6.10 מטרים) מכם, למשך 20 שניות, כל 20 דקות, בעת שאתם מבלים מול מסך. פעולה זו תעניק לעיניכם הפסקה מספקת בתוך כל זמן המסך הזה.

2. תרגלו מצמוץ

אנחנו יודעים, מצמוץ נראה כמו אחד מאותם דברים שהגוף שלנו פשוט... יודע לעשות מעצמו. אבל מכיוון שזמן המסך מפריע כל כך לדפוסי המצמוץ הרגילים שלנו, חשוב להכניס מעט עבודה לסיפור. ד"ר מקגי ממליצה על תרגיל זה: מצמצו והחזיקו את עיניכם סגורות במשך שלוש שניות ואז פתחו אותן והחזיקו לשתי שניות. חזרו על פעולה זו מספר פעמים במהלך היום - במיוחד כאשר אתם ממוקדים במחשב או טלפון.

3. שתו הרבה מים

לא רוצים להישמע כמו תקליט שבור, אבל שמירה על הידרציה חשובה במיוחד, מכל כך הרבה סיבות שונות - כולל בריאות העיניים שלכם. ד"ר מקגי אומרת ששתיית מים מסייעת ליובש בעיניים ומוסיפה שלמרבה הצער, יותר מדי אנשים מיובשים כרונית. היא מדגישה עד כמה חשוב לשתות כשני ליטר מים ביום.

4. מקמו את המאוורר או המזגן כהלכה

במיוחד כעת, כשמתקרבים חודשים חמים יותר, לרובנו מתחשק להתיישב ממש מול מאוורר או מזגן. אך ד"ר מקגי אומרת שמאוורר או מיזוג אוויר שמסתובבים ופולטים אוויר ישירות על הפנים ולתוך העיניים, יכולים לייבש עוד יותר את החלק הקדמי של העין. אנחנו לא ממליצים להזיע כל היום, רק להתרחק קצת מהוונטילטור האהוב עליכם.