פנייה משפטית למשרד החינוך

בעקבות 'כיכר': "ההוראה לפיקוח על הכוללים בלתי חוקית"

החלטת משרד החינוך להטיל פיקוח על הכוללים, שנחשפה לראשונה ב'כיכר השבת', גרמה לפנייה משפטית שנשלחה היום למשרד החינוך שם נטען כי מדובר בפעולה לא חוקית ולא שוויונית (חדשות)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: Nati Shohat/Flash90)

התפתחות משמעותית בפרשה שנחשפה לראשונה ב'כיכר השבת'. עורך הדין חיים דן נוטוביץ, שיגר היום (שני) מכתב למנהל האגף הבכיר במוסדות תורניים, בדרישה חד משמעתית לביטול ההנחיות, בטענה כי מדובר בהנחיות פוגעניות, המפרות את עקרונות השוויון המוסר והערכים.

כזכור, בשבוע שעבר נחשף כאן ב'כיכר השבת', קריטריונים חדשים לתמיכה של משרד החינוך לשנת התקציב החדשה - לראשי הכוללים. המסמך חשף שורה של הנחיות דרקוניות שעלולות לפגוע קשות ביכולת של רבים מהכוללים להתקיים.

עורך הדיין חיים דן נוטוביץ שיגר כאמור מכתב עם העתקים לשר החינוך יואב גלנט וליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדבליט, שם טען, כי דרישת משרד החינוך, לאפשר לפקחים מטעמו להשתתף בשיעורים במרחבים הווירטואליים של הכוללים, היא בחוק יסוד כבוד האדם וחירותו ובחוק הגנת הפרטיות.

הפרסום ב'כיכר השבת' - בשבוע שעבר

"ממכלול הדברים האמורים ניסיון משרדך להטיל אחריות מוגברת בהצהרה שהינה הצהרה ע"פ כל דין וע"פ חוק הראיות הינה פוגענית ואף יורדת לחיי מוסדות החינוך".

"זאת ללא כל חוק ו/או תקנות בריאות העם העומדות מאחורי הצהרה והוראה זו מלבד התנכלות למוסדות החינוך המתוקצבים מתוך ניסיון לחסוך לקופה הציבורית באמצעות תקנות דרקוניות תוך פגיעה בלתי מידתית במוסדות עד שלילת תקציבים ממוסד החינוך תוך הפרת כל שיוויון מוסרי וערכי", כותב עו"ד נטוביץ למשרד החינוך.

ל'כיכר השבת' נודע כי ראשי הכוללים השותפים למאבק, הביעו תסכול לנוכח שתיקתם של חברי הכנסת מהמפלגות החרדיות, והביעו תקווה כי אלו יתגייסו בקרוב לפעול לביטול התקנות הדורסניות המהוות פגיעה חמורה בעולם התורה.

ראשי הכוללים אף שוקלים להחריף את המאבק, אחד המנהלים אומר ל'כיכר השבת': "באם משרד החינוך לא יתעשת ויבטל את התקנות החדשות, בין הצעדים שאנו שוקלים זה פנייה לבג"ץ".

יצוין, כי בעוד חברי הכנסת החרדים ממלאים את פיהם מים, דווקא ח"כ בצלאל סמוטריץ', פנה לשר החינוך יואב גלנט ודרש ממנו לבטל את התקנות החדשות.

עו"ד דן נוטוביץ. קרדיט צילום: חיים גרוסמן

במשרד החינוך הגיבו לטענות שעלו מצד ראשי הכוללים: "המשרד מייחס חשיבות רבה למענים המותאמים, שיש לתת בעת הזו של נגיף הקורונה למוסדות החינוך שבאחריותו, ובכלל זה למוסדות החינוך התורניים. לאור זאת, נקט המשרד בשורה של מהלכים שנועדו להבטיח את המשך פעילותם הסדירה של מוסדות החינוך התורניים. בין המהלכים, התאמת מבחני התמיכה באמצעות לימודים מרחוק ובאמצעים מקוונים אחרים ועדכון נוהל הבקרות למוסדות חדשים. על פי עדכון זה במקרים בהם מתקיימות בקרות, המוסד החדש יוכל לעדכן מבעוד מועד את האגף אודות תלמידים המצויים בבידוד, כדי שלא ייחשבו נעדרים".

"בהתייחס לטענה אודות הבקרה המקוונת, יצויין כי מדי שנה מקצה האגף כ- 1.2 מיליארד ₪. בתוך כך, האגף מקיים בקרה כדי להבטיח שהתקציב מגיע לייעודו. בשל אילוצי הקורונה, נבצר מהאגף לקיים בקרות פיזיות, ועל כן הוא מקיים אותן במתכונת מקוונת".

הפנייה שנשלחה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר