קשר מיוחד לאדמו"רים

זקן הדיינים בויז'ניץ: הגאון רבי טוביה אריה טוביאס זצ"ל

הגאון הצדיק רבי טוביה אריה (לייבל) טוביאס זצ"ל נפטר הבוקר, המנוח לא חשש לפסוק לפי ההלכה, גם כאשר מולו עמדו אנשים מקושרים ואפילו אנשי שררה בעלי ממון (בד"ה)

שימי שפר | כיכר השבת |
הגאון רבי טוביה אריה טוביאס (צילום: באדיבות חצה"ק ויז'ניץ)

אבל כבד בחסידות ויז'ניץ, עם היוודע פטירתו הבוקר (שלישי) של זקן הדיינים בחסידות הגאון הצדיק רבי טוביה אריה (לייבל) טוביאס זצ"ל, בן 80 בפטירתו.

המנוח גדל בצעירותו בויז'ניץ, ובהגיע לפרקו הוא נישא לבת הרה"ח ר' מרדכי זלמן ויז'ניצער זצ"ל, וכבר לאחר שנישאו החל רבי טוביה זצ"ל את דרכו בעולם ההלכה.

המנוח היה מוכר מאד בויז'ניץ כראש הדיינים שמונה לדיין עוד בחייו של האדמו"ר בעל ה'אמרי חיים' זיע"א, ומאז במשך עשרות שנים הוא שימש בתפקיד בגאונות גדולה, והפך עם השנים לדיין הבכיר ביותר שאליו הופנו השאלות הסבוכות ביותר.

בויז'ניץ מספרים על קשר מיוחד שהיה לרבי טוביה זצ"ל עם אדמו"רי ויז'ניץ, ובראשם האדמו"רים בעל ה'אמרי חיים' וה'ישועות משה' זיע"א, וגם עם האדמו"ר הנוכחי מויז'ניץ, כאשר במשך כל השנים המנוח לא פספס שום תפילה, או טיש יחד עם הרבי.

עוד מספרים בויז'ניץ כי בעולם הדיינות ידעו כולם שרבי טוביה לא חשש אף פעם לפסוק על פי ההלכה בתקיפות, גם כאשר מולו עמדו אנשים מאנ"ש, מקושרים ואפילו אנשי שררה בעלי ממון.

בחודשים האחרונים הוא נדבק בנגיף הקורונה, ולאחר שהחלים החל מצבו הבריאותי להתדרדר מאד, עד אשר הוא השיב את נשמתו ליוצרה למגינת לבם של בני המשפחה ומכריו הרבים, וכלל חסידי ויז'ניץ.

בפטירתו הותיר אחריו את בני משפחתו, ילדיו וצאצאיו ההולכים בדרך התורה והחסידות.

הלווייתו תתקיים בשעות הקרובות בקרית ויז'ניץ בבני ברק, בהשתתפות חסידי ויז'ניץ, וככל הנראה גם בהשתתפות האדמו"ר השוהה בחצור וצפוי להגיע במיוחד כדי ליטול חלק בהלוויה.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר