"כופים שיתוק"

אלקין: "נתניהו בן ערובה של הסיעות החרדיות"

סגן יו"ר 'תקווה חדשה', זאב אלקין, התייחס באולפן 'כיכר' לביקורת נגד האמירות של סיעתו כנגד הסיעות החרדיות ולא חזר בו: "זה לא היה בעבר, שלנתניהו אין חופש תמרון" (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
(מפיק: איציק אוחנה. ניהול אולפן: מולי הרשקוביץ )

סגן יו"ר 'תקווה חדשה', זאב אלקין, התייחס באולפן 'כיכר השבת' לביקורת נגד האמירות של סיעתו כנגד הסיעות החרדיות ולא חזר בו: "זה לא היה בעבר, שלנתניהו אין חופש תמרון". הריאיון המלא, מחר בתוכנית 'סוגרים שבוע עם ישי כהן'.

יש תחושה בציבור החרדי שגדעון סער ותקווה חדשה שינו את הגישה מול המגזר החרדי. יותר התקפות, יותר האשמות כנגד המגזר החרדי. אמר לי פה אריה דרעי, גדעון סער קורא את הסקרים מבין שהוא יורד לחד ספרתי, הוא מבין דבר אחד, הכה בחרדים וזכה במנדטים

"אתה לא תשמע מאתנו התקפות על המגזר החרדי או על הציבור החרדי. אתה כן שומע מאתנו ביקורת במקומות שנכון להביע ביקורת על המפלגות החרדיות, בהחלט. למשל כל מה שקרה בסיפור של הגיור והמתווה של השר משה ניסים, הוא נטו טעות של המפלגות החרדיות וטעות של נתניהו"

בסוף המפלגות החרדיות אומרות 'אנחנו כפופים לגדולי ישראל, וכל הרבנים החרדים פה אחד אמרו לא לאשר את מתווה ניסים

"ומה יצא מזה? גיור רפורמי, יופי. במקום לייצר... היה אפשרות לחוקק חוק, הייתה אפשרות לחוקק הייתה אפשרות לקחת את החוק על סביב מתווה ניסים שאמר גיור ממלכתי לפי דין תורה, ולחוקק אותו. עכשיו, ואז היינו אחרי הפרשה הזאת. מפלגות חרדיות עשו טעות קשה העדיפו, הרי ידעו שבג"ץ יפסוק. במקום לתת את ידם לחקיקה או לפחות לא לחסום אותה..

"אתה הרי מכיר את התרגיל הרגיל הזה לא להצביע בעד אבל לתת לזה לעבור. במקום לתת לזה לקרות, לחצו את זה על נתניהו הוא לא הביא את זה לאישור ממשלה והם ידעו שבג"ץ יכשיר גיור רפורמי".

אז אתה חושב שהמפלגות החרדיות כופות שיתוק על ראש הממשלה, על תפקוד הממשלה?

"בנושאים רבים כן, כי היום.. זה לא היה בעבר, שלנתניהו אין חופש תמרון, הוא היה למעשה בן ערובה של המפלגות החרדיות. ולכן כל דרישה שלהם ממנו היא מתבצעת".

הייתה אמירה שלך שאסור לתת לחרדים להחזיק אותנו בגרון

"כי בסוף זה פועל נגד כולם"

אבל אלו התבטאויות שלא היינו שומעים מזאב אלקין לפני חודשיים שלשה. ראיינתי אותך לא מעט פעמים באולפן לא שמעתי אותך מדבר כך

"את ההתבטאות של חבר הכנסת פינדרוס היית שומע לפני כמה שנים? אני חושב שמאוד חשוב שהציבור החרדי ישמע את זה. אני חושב שהתחושה הזאת של כח בלתי מוגבל שיש למפלגות החרדיות בגלל המצב של נתניהו שאין לו חופש תמרון, והם יודעים את זה היטב והם יודעים לנצל את זה היטב פוליטית, זה בסוף פוגע בציבור החרדי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר