שבוע לבחירות

סקר חדשות 12: נתניהו מתחזק; ההכרעה באחוז החסימה

שבוע לבחירות 2021, הגוש של נתניהו, לפי סקר 'חדשות 12', מונה 49 מנדטים - ימינה עם 10 מנדטים ורע"מ עם 4; בנוסף, 57% מעניקים ציון טוב לממשלה בטיפול בקורונה (אקטואליה)

רפאל כהן | כיכר השבת |
נתניהו (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

שבוע ליום הבחירות, ועל פי תזמון הדברים, הן באות בתאריך מצוין לראש הממשלה בנימין נתניהו, בהתבסס על הסקרים האחרונים.

ע"פ סקר חדשות 12 הערב (שלישי) 'הליכוד', שבשבועות האחרונים עמדה על 28, מגיעה ל-30 מנדטים - כאשר מירב הקולות נלקחים מ'ימינה' של נפתלי בנט, שיורד מ-13 ל-10 תוך שבוע אחד.

עם נתניהו בגוש נמצאות גם 'ש"ס' היציבה על 8, 'יהדות התורה' עם 7 ו'הציונות הדתית' שבכל הסקרים עוברת את אחוז החסימה, ובסקר זה מקבלת 4 מנדטים. בכך, הגוש של ביבי עומד על 49 מנדטים - ללא ימינה.

למרות העלייה הישירה של נתניהו, מבחינה גושית אין לימין 61 מנדטים להרכבת ממשלה, לפי שבסקר זה 'רע"מ' של מנסור עבאס צולחת אף היא את אחוז החסימה, ומותירה את נתניהו עם 59 - עם ימינה.

בגוש מתנגדי רה"מ, 'יש עתיד' נחלשת מ-20 ל-18, והמרחק בין נתניהו ללפיד צומח מ-8 מנדטים ל-12; 'תקווה חדשה' עם 10 מנדטים, 'הרשימה המשותפת' עם 8, 'ישראל ביתנו' 7, 'העבודה' 6, 'כחול לבן' 4 ו'מרצ' 4.

ההפרש בין 'הליכוד' ל'יש עתיד' נצפה גם במדד ההתאמה לראשות הממשלה, שם נתניהו מוביל בגאון עם 37%, ואילו לפיד עם 21% בלבד.

בשאלת הכוונות להצבעה בבחירות הקרובות לכנסת - 65% השיבו כי הם מתכוונים להצביע, מתוך אלו המוגדרים כימין - 64% ומתוך אלו שמוגדרים מרכז-שמאל - 65%.

הנסקרים נשאלו גם במלאות שנה לקורונה, כיצד אתה מעריך את תפקוד הממשלה בטיפול בכל אחד מתחומים הבאים?
המשבר הבריאותי - 15% טוב מאוד, 42% די טוב, סך הכל 57% טוב; 24% די רע, 17% רע מאוד, סך הכל 41% רע.

המשבר הכלכלי - 10% טוב מאוד, 26% די טוב, סך הכל 36% טוב; 26% די רע, 36% רע מאוד, סך הכל 62% רע.

מתמונת הסקרים בשבועות האחרונים עולה כי הבחירות תוכרענה בשאלה האם תהיינה מפלגות שתיפולנה מתחת לאחוז החסימה. מימין יש רק אחת שנמצאת בסיכון, זו של סמוטריץ'; ואילו בשמאל יש שלוש - של גנץ, הורוביץ ועבאס. צליחת כולן את אחוז החסימה וחילוק 16 מנדטים ביניהם, כפי שנראה בסקר זה, והקיפאון הפוליטי ישאר על כנו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר