6 ימים לבחירות

'תמונת הניצחון'? רה"מ נתניהו נערך לטוס מחר לאמירויות

ראש הממשלה בנימין נתניהו מתכוון לממש את תכניתו לביקור קצר במדינת איחוד האמירויות, זמן קצר לפני הבחירות, כדי להזכיר למצביעים הישראלים את 'הסכמי אברהם' ההיסטוריים שהשיג (אקטואליה)

יוני גבאי | כיכר השבת |
נתניהו ויורש העצר האמירתי בן זאיד (צילום: משרד החוץ האמריקני, לשכת רה"מ)

שישה ימים לפני הבחירות, וגורמים מדיניים בירושלים מאשרים כי ראש הממשלה בנימין נתניהו נערך לטוס כבר מחר (חמישי) לאיחוד האמירויות, לביקור מדיני שיהדהד מחדש את הסכם כינון היחסים ההיסטורי שהשיג עמה.

על פי הפרסום הבוקר בגלי צה"ל, מתקיים כעת ניסיון לתאם מחדש את הפגישה עם השייח' מוחמד בן זאיד, שבוטלה בשבוע שעבר בעקבות המתיחות עם ירדן, שמנעה את הטיסה מעל שמיה.

טקס חתימת 'הסכמי אברהם' בבית הלבן. ארכיון

כזכור, לשכת ראש הממשלה הודיעה לפני מספר ימים כי הטיסה בוטלה, כאשר תחילה דווח שהסיבה היא אשפוזה של אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו, אך בהמשך נודע על הקשיים בתיאום טיסתו במרחב האווירי הירדני.

שר החוץ הירדני אף אישר לאחר מכן, בריאיון ל-CNN, כי ביטול ביקורו של נסיך הממלכה ההאשמית בהר הבית, הוא שהוביל למניעת טיסתו של נתניהו לאמירויות מעל שטח ירדן.

"אתה מונע ביקור דתי, יוצר תנאים אשר הפכו אותו לבלתי אפשרי ואז מצפה להגיע לירדן ולטוס ממנה?", הסביר השר איימן אלספדי,

הבכיר הוסיף בזעם: "בואו נהיה רציניים; ישראל הפרה את הסמכויות שלה בתור ישות כובשת ופגעה בחופש הפולחן. זה משהו שאנחנו מאוד כועסים עליו".

כך או כך, הביקור המתוכנן כעת מחדש באמירויות, שטרם ברור כיצד ייערך, נועד כאמור להשיג ליו"ר הליכוד 'תמונת ניצחון' לכהונה נוספת בראשות הממשלה, עם העלאת תזכורת ל'הסכמי אברהם' עם ארבע המדינות הערביות.

רק לאחרונה הטיל נתניהו וטו, על פי הדיווחים, על ביקור עבודה באמירויות של שר החוץ גבי אשכנזי - ממנו כזכור הסתיר מתחילה את מהלך כינון היחסים בין המדינות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר