הפאניקה מסף אחוז החסימה

גנץ מציג: הסתה נגד חרדים בגלל 'עיכוב בהוקרה ללוחמים'

יו"ר 'כחול לבן' הביע זעם, על כך שלטענתו הקואליציה סירבה להעלות להצבעה חוק שיאפשר להעניק את 'אות המערכה' בלבנון ללוחמים, והתמקד בנציגי החרדים ו"סחטנותם", אך טעה בעובדות (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

שר הביטחון בני גנץ פרסם הודעה נזעמת על רקע סירוב הקואליציה להעלות להצבעה את החוק שיאפשר להעניק את 'אות המערכה' בלבנון ללוחמי צד"ל, כשהוא מייחס זאת ל"סחטנות פוליטית" של ראשי המפלגות החרדיות.

מדובר בחוק, אותו ביקש גנץ להעלות במושב הכנסת האחרון, שמתקיים היום (רביעי), כדי להציג זאת כהישג בקמפיין הבחירות שלו, כשמפלגתו 'כחול לבן' ניצבת על סף אחוז החסימה.

"לוחמי צה"ל וצד"ל צריכים לדעת", כתב גנץ, "שהליכוד, גפני ודרעי מונעים מהם לקבל את אות המערכה על הלחימה ברצועת הביטחון, רק ממניעים פוליטיים".

לדבריו, "ידוע כמה האות הזה חשוב ללוחמים, אך החוק שיאפשר לנו להעניק אותו תקוע - בגלל סחטנות פוליטית ושקרים. יש דברים שהם מעל הפוליטיקה. אני קורא להם להתעשת באופן מיידי".

אך, כמה צפוי, האמת נחשפה די מהר: יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני עדכן: "להלן העובדות - חוק צד"ל אושר אתמול בקריאה שניה ושלישית בוועדת הכספים שבראשותי, בתמיכתי".

"בסיכום שלי עם יו"ר הכנסת, זה עולה היום להצבעה במליאת הכנסת. לצערי, בני גנץ לא מכיר את העובדות - והוא משקר ללא סיבה", חתם יו"ר הוועדה.

גם יו"ר ש"ס השר אריה דרעי תקף: "גנץ, אני מבין שאתה לחוץ מאחוז החסימה, אבל לא לסלף: ש"ס ביקשה להסדיר תוספת לעצמאיים לשנים 21'-20', ואת העסקת עובדי המאפייה בקרית שמונה. הדברים הוסדרו, ועדת הכספים תתכנס היום ותתמוך. ש"ס תתמוך גם במתן אות המערכה ללוחמי צה"ל וצד"ל שלחמו בלבנון".

"בינתיים, בשל הסחטנות הפוליטית שלך, נמנע ממני לחתום על תקנות הארנונה, ומאות אלפי בעלי עסקים נפגעים קשות. טול קורה", עקץ יו"ר ש"ס את מנהיג המפלגה המדשדשת.

ב'כחול לבן' לא נותרו חייבים. "דרעי וגפני משקרים במצח נחושה. נושא העצמאים לא הועלה עד לפני רבע שעה, סוגיית המאפייה הוסדרה לפני זמן רב ולשתי הסוגיות אין כל קשר להענקת אות לבנון ללוחמי צד"ל שנלקחו כבני ערובה על ידם. פוליטיקאים נמוכים", נמסר בתגובה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר