"ר' ברוך מרדכי - פספוס של הדור"

חברונע'ר, חסיד חב"ד ועיתונאי: קובי אריאלי בריאיון מיוחד

ימי הבחרות ב'חברון' ו'עטרת'; הקשר עם ראש הישיבה הגרב"מ אזרחי; המעבר לתקשורת; הקשר לחסידות חב"ד; התוכנית בגל"צ והעמידה לצד נתניהו • קובי אריאלי בשיחת חג מרתקת. צפו (TV)

ישי כהן | כיכר השבת |
(מפיק: איציק אוחנה. צילום: מולי הרשקוביץ)

הוא למד בישיבות 'חברון' ו'עטרת ישראל', ומהר מאוד הפך לאחד מאנשי התקשורת המוכרים בישראל. הוא ליטאי, ובמקביל חסיד חב"ד, הוא פובלציסט וגם סאטיריקן. קובי אריאלי הוא האורח הערב (שלישי) באולפן 'כיכר השבת' לשיחת חג מרתקת עם ישי כהן. צפו בריאיון המלא.

כותרות מהריאיון

הדרך מ'חברון' לגל"צ: "התחיל איזה תהליך לפני 20 שנה שאני לא יודע להצביע עליו, מה הוליד אותו. איזה דחק.. אנחנו מדברים על תקופה שבה לא היו 20 עיתונאים חרדים שנמצאים חלק מהשיח. החרדי של העיתונות הכללית היה הרב אייכלר, משהו פעם בי, לא יודע למה רציתי להיות חלק מהכלל הזה. בטבעיות מוחלטת - בלי תחושת שליחות - לקחת מאמר דוגמא, עליתי לאוטובוס ונסעתי למעריב, העבירו אותי לעורך מדור הדעות ואחרי שמונה דקות הייתי בעיתונות הכללית".

מגדיר עצמו כחרדי? "לא יודע, עקרונית לא כל כך, יש לי בעיה עם העניין. לפני הרבה שנים כתבתי מאמר שהכותרת שלו 'יש לה כלב'. התמודדה בבחירות במסגרת מרצ בחורה בשם צביה גרינפילד, היא הגדירה עצמה כחרדית במרצ, יום אחד היא ישבה באולפן וישב מולה פרשן חרדי, ישי ויינר, הוא הטיח בה 'את בכלל לא חרדית, יש לך כלב', כולם התגלגלו מצחוק, כתבתי מאמר שאין הגדרה מדויקת מזו".

האהבה לחרדים: "אני כל כך אוהב חרדים עד שזה מעלה את החשד שאולי אני כל כך בחוץ שאני כבר כל כך אוהב אותם. כל יצר המרדנות והביקורת- מאוד נרגע. או שזה בגלל שהתבגרתי או שאני כבר בחוץ, או שאני קולט מה חשוב ומה לא. אני מלא באהבה לשבט החרדי, השבט ממנו באתי".

הקשר לחסידות חב"ד: "זה דבר מעניין שקרה בשנים האחרונות, בעקבות נישואיי התקרבתי לחב"ד, מצאתי בחב"ד איזו עיר מקלט מסוימת, זו קבוצה חרדית שנותנת לחיות. בבית המשוגעים הישראלי שבו הכל הכל מוגדר, הכי נח לחרדי משוגע ממני לחיות בתוך קהילה כל כך רחבת אופקים ורגישה. זה דבר מדהים לחלוטין.

"כל שבת אנשים קוראים עיתונים, אני כמובן לא קורא עיתונים, בגלל שזה מרגיז אותי, ואני קורא בשבת 'ליקוטי שיחות' של הרבי, וקורא 'המודיע', רק את המוסף התורני. אין פוליטיקה בשבת, רק בשולחן לפעמים כשיש אורחים".

קובי אריאלי בשיחת חג עם ישי כהן

שנת הקורונה בצל ההסתה נגד המגזר: "היו רגעים קיצוניים שאולי התביישתי, זה לא קרה הרבה. בחתונה בבני ברק הרגה אותי, התמונה מהחלונות הרגה אותי. זה הוציא אותי מדעתי. יחד עם זאת היה תהליך שהתמונות האלו שהוציאו אנשים מדעתם ואז זה התחבר לשנאה נגד חרדים, ברגע שהלהבות הגיעו למקום מסוים, אנשים הגונים הבחינו שהם מדברים מתוך שנאה והורידו את הלהבות. לא התביישתי לרגע להיות חרדי"

ליטאים וחסידים בקורונה: "אין לי ביקורת כלפי המגזר הליטאי כלל, אין לי - מה נעשה. תיירה זה תיירה. אי אפשר להעמיד את הטיש והתלמודי תורה בשורה אחת, אין שום חסיד שמקבל את זה. לאורך השנה האחרונה לא ראיתי יהודי ליטאי ללא מסכה. ובחצרות החסידים בהרבה מקומות יש מרד רשמי שאמרו 'אנחנו לא בעסק', זה הכעיס אותי. אני מצוי בעניינים האלה, לא מדבר איתך אמנון לוי, אני יודע מה זה טיש ברמות הכי גבוהות, אני יודע מה זו חוויה חסידית, ועדיין אני אומר שאפשר לצאת מהדעת כשאתה שומע בוא נפתח זמן אלול בקפסולות זה לא אותו דבר כמו לקיים חתונה".

הקשר עם הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי: "יש לו כישרון בלתי נגמר, מדובר בגדול בתורה בסדרי גודל של דורות קודמים, ואתה זה אני אומר לא רק כמי ששמע את השיעורים שלו וגדל על 'והגית'. אני הסתובבתי בבית וגן בבטלה אדירה במשך שנים ארוכות. היית יכול להסתכל לחלון בבית של היהודי הזה בשלוש בלילה בליל שבת, הוא יושב ולומד בהתמדה, יושב לבד ולומד שעות בהתמדה, האיש הזה מנצל את הזמן באופן בלתי רגיל.

"יש לר' ברוך את הקסם. הוא הפספוס הישראלי. אני כתבתי מאמר 'איך ישראל המטומטמת הזאת הפסידה את ה'גודל' הישראלי הראשון. גודל ישיבתי וישראלי, איך פספסנו אנחנו לשווק אותו לציבור הכללי ואיך הציבור הכללי הפסיד אותו. עולם הישיבות זכה".

צפו בריאיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר