"תעמולת בחירות"

סער דורש מגלי צה"ל: השעו את ברדוגו משידוריו בתחנה

'תקווה חדשה' פנתה למפקד גלי צה"ל, שמעון אלקבץ, בדרישה שידיח את יעקב ברדוגו מלוח השידורים עד לאחר הבחירות • הטענה: מקדם תעמולה אסורה למען 'הליכוד' (פוליטי)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
יעקב ברדוגו, הפרשן הפוליטי של גלי צה"ל (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

מפלגת 'תקווה חדשה' פנתה היום (רביעי), באמצעות משרד עורכי הדין גרוס, למפקד גלי צה"ל שמעון אלקבץ, בדרישה דחופה להפסיק לאלתר את הופעותיו של הפרשן הפוליטי של התחנה הצבאית, יעקב ברדוגו.

לטענת המפלגה, המפלגות מהוות "תעמולת בחירות מובהקת", כהגדרתה. למכתב צורף קובץ ציטוטים של ברדוגו, שנאספו במהלך שבועות הבחירות האחרונים, מהם לכאורה עולה כי ברדוגו מנסה לפגוע בסער, כך בפנייה.

"עולה רצף אמירות מתמשך, מגמתי וברור, שהחל לפחות מאז הוכרזו הבחירות לכנסת ה-24, ושעניינן כפול: סיוע פעיל וברור לתעמולת הבחירות של רשימת 'הליכוד', לרבות חזרה על מסרים המלווים את מסע הבחירות שלה, וכן תעמולה מכוונת נגד מפלגת 'תקווה חדשה' ובעיקר נגד העומדים בראשה, יו"ר המפלגה, מר גדעון סער, ומס' 2 ברשימה, ח"כ ד"ר יפעת שאשא ביטון", נכתב באחד מסעיפי המכתב.

יו"ר 'תקווה חדשה', גדעון סער (יונתן זינדל, פלאש 90)

במכתב מדגיש עו"ד עופר חנוך, כותב המכתב, כי "מרשתי ('תקווה חדשה') מודעת היטב לעובדה כי עיתונאים ופרשנים המופיעים בכלי תקשורת עשויים להביע את עמדתם מעת לעת ביחס לבחירות, להתפתחויות הפוליטיות השונות במהלך תקופת הבחירות ו/או ביחס למועמד כזה או אחר, וכי מובן שלא כל התבטאות כאמור הינה תעמולה אסורה. המבחן שנקבע בפסיקה הינו מבחן האפקט הדומיננטי של הפרסום בעיני הבוחר הסביר".

עוד נכתב: "אם התכלית העיקרית של הפרסום הינה להניע את הבוחר לבחור כך או אחרת, להניא אותו מלבחור במפלגה מסוימת או להשפיע על העדפתו הפוליטית, הרי שהפרסום הינו תעמולת בחירות. בעניין זה מועד הפרסום וקרבתו למועד הבחירות הינה אינדיקציה חשובה לקביעה כי היא מהווה 'תעמולת בחירות'. לכך יש להוסיף סירוב מתמשך של התוכנית ועורכיה, המופעלים כנראה על ידי מר ברדוגו, לראיין ולו מועמד אחד מרשימת 'תקוה חדשה' לכנסת על אף בקשות חוזרות ונשנות, כולל מהשבוע האחרון".

עד כה לא נמסרה תגובה מתחנת גלי צה"ל, אך ברדוגו קיבל גיבוי מח"כ ניסים ואטורי מ'הליכוד' שהגיב: "'תקווה חדשה' עברה את הגבול . לא ייתכן שמפלגה המתמודדת בבחירות תדרוש להשתיק עיתונאים שלא מתיישרים עם דף המסרים של גוש 'רק לא ביבי' שמנסה בכל דרך להשפיע על תוצאות הבחירות".

'תקווה חדשה' איננה המפלגה הראשונה שמלינה נגד פעולות הפרשן הפוליטי של גלי צה"ל. במהלך שלוש מערכות הבחירות הרצופות פורסם כי מפקד התחנה הצבאית, שמעון אלקבץ, הציעה לאנשי 'כחול לבן', אז המפלגה המתחרה על הנהגת המדינה, "מגיש מטעם" שיתחרה ביעקב ברדוגו, כך פורש כאילו האחרון הינו לכאורה שליח ראש הממשלה נתניהו.

הערב, בשידור תוכניתו היומית "וילנסקי את ברדוגו", הייתה עוד תקלה לא נעימה לפרשן הפוליטי, כשפנה לכתבת המדינית של גלי צה"ל, מוריה אסרף וולברג, ושאל: "את הדוברת של אשכנזי ומשרד החוץ?". המגיש לצידו, ירון וילנסקי, הגן: "היא הכתבת שלנו, אל תבזה אותה". ואסרף וולברג השיבה: "אני לא הדוברת של אף אחד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר