מיוחד

מנחם טוקר: 'מגיל 3 אני משדר לעצמי; בגיל 94 אהיה ברדיו'

הרגע שגילה את החיידק לרדיו; ההישג הגדול בקריירה; המתיחות לפוליטיקאים; האם הוא חושב על פרישה? והביקורת על הסיעות החרדיות שלא מייצגות את העובדים. מנחם טוקר בראיון חג (ברנז'ה)

ישי כהן | כיכר השבת |
(מפיק: איציק אוחנה. צילום: דודי פלוג)

אין מאזין רדיו חרדי שלא מכיר את השם שלו. הוא מחלוצי התקשורת החרדית, הצעיד את המוזיקה החסידית קדימה ומגיש את אחת התוכניות הפופולריות בישראל. האורח שלנו הערב (רביעי) באולפן מגזין פסח הוא מגיש הרדיו מנחם טוקר.

כותרות מהריאיון

להיות בצד של המרואיין: "בחיים לא התראיינתי עלי, אף פעם לא התראיינתי על עצמי. רק כשרציתי לקדם איזה מיזם. מה יש לי לחדש? מה שיש לי לומר אני אומר ברדיו. אני חושב שמכירים אותי יותר מדי, אני מלווה את כולם, אני בן 46, אני כבר 26 שנה במדיה. מה זה מעניין את האנשים החיים האישיים שלי?."

ליברמן הוציא ממני את הדעות שלי: "ליברמן הפך אותי ואותך, לא משנה אם ספרדי - אשכנזי - אברך או מודרני, הפך את כולנו ביחד לאותה סירה, השפה שלו פתאום פגעה בי. אמרתי שהפוליטיקאים החרדים לא יודעים לדבר. תמיד ידעתי שאני חלק מהחרדים, ליברמן הכניס אותי וכשמותי להצביע למפלגות חרדיות, ליברמן גרם לי להרגיש שנאי חרדי לא פחות מוויספיש מרחוב חזון איש 17, למרות שאני מלך החולצות הכחולות".

החיידק לרדיו: "הרדיו זה כמעט כמו המשפחה שלי, משפחה ואז רדיו. כל השאר מסביב זו עבודה. רדיו זה החלום שלי, אני חושב שאני הכי טוב ברדיו. אני מגיל שלוש מסתובב עם מזלג ומשדר לעצמי. אני מודה להקב"ה שהוא נתן לי להתפרנס מהחלום שלי".

הקשר עם מרדכי בן דוד: "אין שיר שלו שאני לא אוהב, אני לא מסוגל למתוח עליו ביקורת במוזיקה, אני לא אובייקטיבי בכל מה שקשור למרדכי בן דוד. גם אם יש ביקורת זה בפרצוף, לא בשידור".

ההישג הגדול בחייו: "ברדיו אני חושב ש.. אני יודע שהטוקבקים יכתבו שנאי שחצן, אבל צריך הלבין שכל מה שקשור לרדיו חרדי, לא אקטואלי, אני המצאתי, אני פיתחתי. עוד לא הגעתי לשיא".

מנחם טוקר בשיחת חג עם ישי כהן

הרעיונות לתוכנית: "כל היום, משהו.. מהבוקר עד הלילה אני רק על זה. יש לי תוכנית ב'רשת', מנחה אירועים ויש אתר, אבל מה שמעניין אותי זה רק רדיו, אני בין 2 ל 4 לא אותו בן אדם".

המתיחות לפוליטיקאים: "מה אתה רוצה? ארץ נהדרת לא חוצה גבולות? הדברים האלו מוקלטים מראש. המתיחה עם אלקין הזיקה למפלגה שלו, אני לא מתחרט. קודם כל מבחינה חוקית - אם אני אומר את המילה 'בשידור' זה בסדר. אם הוא היה מדבר דברים של לשון הרע לא הייתי משדר את זה. אגב, הוא התקשר ואמר איזו מתיחה טובה.. אם זה יביא רייטינג טוב הייתי עושה את זה גם לח"כים החרדים".

איפה תהיה בעוד עשור: "ברדיו. אני עד גיל 94 אחלק דיסקים ברדיו. יש לי חלום לפתוח רדיו חרדי באמריקה, זה חלום שעדיין אין, רדיו מוזיקה".

החרדים העובדים: "נזכרים בנו בבחירות ובתרומות, כשצריכים כסף. אבל ליברמן הצליח לגרום לכולנו להיות באותה סירה. עדיין אני חושב שהציבור החרדי העובד, החולצות הכחולות, מרגיש שאין לו אבא. תקשורת השמיצה את החרדים מעל כל במה, אף אחד לא בא להגן, אין לנו דובר, אין אבא. בג' חסר אחד כמוני, בג' חסר אחד כמוני, ובש"ס חסר אחד כמוך, הם מנותקים מהציבור הצעיר. לא אני, מישהו שייצג. מה אתה רואה בג'? סבא וסבא. אני לא אגיע לפוליטיקה, למרות שיש מקום לאנשים כמוני".

מחשבות על פרישה מהרדיו: "הפוך, דווקא ברדיו - הגיל והניסיון של הגיל הוא רק יתרון. דידי הררי בן 65, רזי ברקאי בן 70. אני רואה את עצמי בעזרת ה' עוד המון שנים ברדיו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר