"עניין כ"כ פשוט"

לאחר שהבריא: חבר 'המועצת' במכתב ראשון

"כדרכו של עולם תמיד צצים ראשים קטנים שרוצים לחדש דבר מה ותמיד מטילים ספק", חבר 'המועצת' הראשון שהיה במצב קשה וב"ה החלים, במכתב ראשון לאחר מינויו ל'מועצת' (חרדי)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הגאון רבי יצחק הקר (צילום: ארכיון 'כיכר')

ראש ישיבת גרודנא וחבר מועצת גדולי התורה החדש, הגאון רבי יצחק הקר, שהיה מורדם ומונשם ובמצב קשה, בחסדי שמיים הוא הבריא לאחרונה וכתב מכתב לתלמידיו, המתפרסם לראשונה ב'כיכר השבת'.

מדובר במכתב הציבורי הראשון, מאז מונה לכהן כחבר מועצת גדולי התורה: את מכתבו פותח ראש הישיבה, בהכרת הטוב לכל אלו שהתפללו עליו בעת מחלתו ומברכם בכל מילי דמיטב.

לאחר מכן עבר לכתוב דברים נוקבים על חובת השעה: "והנה העניין החשוב ביותר שעומד על הפרק בימים אלו הן מבחינה ציבורית והן מבחינה אישית, זה ענין הבחירות".

"והאמת שאין צורך כלל לדבר ולהרחיב בזה, כי העניין כל כך פשוט, שהרי רבותינו הכריעו בזה כי זו הדרך שיהודים החרדים לדבר ה' צריכים לנהוג, והן החזו"א, והן הרב מבריסק, כפי ששמענו זאת מפיו של רבנו הגרא"מ שך זצ"ל, הורו בזה שהוא חיוב גמור על כל אחד להצביע בבחירות מכמה טעמים ולא נרחיב בזה".

בחג הסוכות האחרון

"אבל", מוסיף חבר המועצת במכתב: "כדרכו של עולם תמיד צצים ראשים קטנים שרוצים לחדש דבר מה. וכדברי החובת הלבבות שאומר שדרכו של "הרע" מתוחכמת ואינו בא לומר בפרוש לא לעשות במה שאנו מצווים אלא רק מטיל ספק, וכלשונו שהיצר בא לספק עליך את האמיתות וממילא תשאר באדישותך בשב ואל תעשה".

"ועל כן באתי רק לומר שכולנו מחוייבים לציווים ודרכם של גדולי ומנהיגי הדורות, וכל מי שמחזיק את עצמו תלמיד לרבותיו, צריך לדעת שאין תלמיד למחצה. וכפי שכל המטען הרוחני האישי בנוי על דברי רבותיו, חייב הוא ללכת בדרכם, ולא לסור ימין או שמאל. ומעולם לא נתבע אדם על שנשמע לרבותיו, סיים ראש הישיבה את מכתבו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר