אלו ההנחיות

מנכ"ל משרד הבריאות: הסדר יחגג עם עד 20 אנשים בפנים

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי התייחס היום לנושא ההקלות בהנחיות הקורונה ואמר כי ליל הסדר יוכל להיחגג עם 20 אנשים בתוך הבית ועם 50 למי שיבחר לעשות את הסדר באוויר הפתוח (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: לע"מ)

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי התייחס היום (חמישי), בתדרוך לתקשורת לנושא ההקלות בהנחיות הקורונה ואמר כי ליל הסדר יוכל להיחגג עם 20 אנשים בתוך הבית ועם 50 למי שיבחר לעשות את הסדר באוויר הפתוח.

לוי התייחס לפעימה הבאה של ההקלות שצפויה להיות מאושרת בשבוע הבא ואמר "היא עוברת לאישור הממשלה והיא תיתן הקלות בהתקהלות, באטרקציות, יותר משתתפים במופעי ספורט ותרבות. אנחנו מתקרבים גם לרמדאן ולפסחא. אנחנו מגבשים מתווה גם לגבי התפילה ברמדאן וגם לארוחות תום הצום ולהתקהלות המשפחתית".

בפתח דבריו הוא התייחס למגמת ההיחלשות של התחלואה ואמר: "לשמחתי מגמת הירידה בתחלואה ממשיכה. מקדם ההדבקה ירד ל-0.68 וזה מעיד על כך שמגמת התחלואה ירדה ופחות אנשים מדביקים אחרים. הגם שיש ירידה בסך הכול בתחלואה ובחולים, 31 ילדים ושמונה ילודים מאושפזים, תשע יולדות מאושפזות גם כן".

לוי הביע אופטימיות באשר לאפשרות של סגר רביעי לאור המשך מגמת הירידה בתחלואה ואמר: "אני לא רואה כרגע צורך לדבר על סגר רביעי. אם נמשיך כך, להתנהג נכון, להוריד את התחלואה ולהתחסן, אני מאוד מקווה ומאמין שלא נצטרך להגיע לסגר רביעי".

פרופ' לוי התייחס גם להחלטת בג"צ בנוגע לביטול מגבלות הכניסה לארץ ואמר כי זו החלטה שמגבירה את החשש למוטציות חדשות, "זו החלטה לגיטימית של בג"ץ. כאזרחי המדינה לכל דבר וכעובדי ציבור וממשלה אנו מכבדים לחלוטין את ההחלטה. נמלא אותה כלשונה. אנו סבורים כי להחלטה הזאת יש סכנה להדבקות ווריאנטים. נעשה ככל יכולתנו ללמוד אותה ולפעול להורדת ההדבקה".

מנכ"ל משרד הבריאות הוסיף, כי יגבירו את הבדיקות בנתב"ג בצורה שתמנע צפיפות וכי המשרד יגביר את האכיפה על שמירת הבידוד לשבים ארצה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר