ניתוח כלל הסקרים

הסקרים האחרונים: 'הליכוד' מגדילה את הפער מ'יש עתיד'; סער ובנט מתכווצים

בסופ"ש האחרון התפרסמו 6 סקרים אחרונים לפני הבחירות. ניתוח הסקרים מלמד כי גוש הימין בתנופה • בסקר אחד נתניהו משיג 61 ממליצים, ובאחרים 60 בדיוק (חדשות בארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה. נתניהו עם לפיד (צילום: דוד כהן - פלאש 90)

האם סוף סוף אחד הגושים יצליח להשיג הכרעה, בבחירות הרביעיות תוך שנתיים? סקרי ערוצי התקשורת האחרונים פורסמו בסוף השבוע (חמישי ושישי), ומהתמונה המצטיירת מהם בנימין נתניהו קרוב במיוחד להכרעה המיוחלת, זאת בהנחה ונפתלי בנט ומפלגתו יחברו אליו ביום שלאחר הבחירות.

את מספר המנדטים הנמוך ביותר מקבלת 'הליכוד' בסקר 'ישראל היום' - 29. את הגבוה ביותר היא מקבלת בסקרי 'חדשות 12' ו'דיירקט פולס' - 32. זאת לאחר ששבועות רבים לא הצליח נתניהו לשבור את מחסום 30 המנדטים.

המפלגה השנייה בגודלה היא 'יש עתיד' בראשות יאיר לפיד, אך היא במגמת היחלשות. אחרי שהייתה במרחק 8 מנדטים מ'הליכוד', הפער צומח ל-15 בסקר הרע ביותר ללפיד, ול-12 בטוב ביותר. בכל הסקרים תקרת 'יש עתיד' היא תוצאתה הטובה ביותר אי פעם: 19 מנדטים בבחירות 2013.

'תקווה חדשה' של גדעון סער ו'ימינה' של נפתלי בנט, המתקוטטות ביניהן על המצביעים המתלבטים, כבר חוששות לרדת למספר חד ספרתי של מנדטים. סער מקבל בין 7 ל-10 מנדטים בחמשת הסקרים המרכזיים (חדשות 12, רשת 13, כאן 11, דיירקט פולס, ערוץ 20, ישראל היום ומעריב). בנט במצב מעט יותר טוב: בין 8 בסקר 'דיירקט פולס' ל-11 בסקר 'ערוץ 20'.

'ש"ס' מקבלת בחלק מן הסקרים 9 מנדטים, ושומרת על כוחה מבחירות 2020, ובאחרים נופלת במנדט ל-8. 'יהדות התורה' מקבלת בכל הסקרים 7 מנדטים, מלבד זה של 'מעריב' בו היא מקבלת 6.

'העבודה' של מרב מיכאלי, שהייתה בטוחה שתצלח את אחוז החסימה בהפרש ניכר, כבר נמצאת בסקר האחרון בין 4 ל-6 מנדטים, ובמגמת ירידה. מגמה זו נוצרה בגלל חשש מצביעי שמאל למחיקת 'מרצ' מן המפה, עניין שמעביר אותה בכל הסקרים עם 4 מנדטים, ובסקר 'ישראל היום' עם 5. גם 'כחול לבן' של גנץ עוברת בכל הסקרים, ואצל 'דיירקט פולס' אף מקבלת 7 מנדטים.

השאלה שתכריע האם לבנימין נתניהו יש יכולת ממשית להרכיב ממשלה היא מה יקרה ל'ציונות הדתית' של סמוטריץ'? אם המפלגה לא תצלח את רף אחוז החסימה, סיכויי נתניהו צונחים. ע"פ הסקרים בחמשת ערוצי התקשורת, היא עוברת בכולם, וברוב הסקרים אף עם 5 מנדטים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר