מכתב בן ה'פני מנחם'

הניחומים למשפחת הנער שנרצח בידי אביו: "קשה לעכל"

"חשבון הנפש הוא של הציבור ולא של המשפחה", כותב בן ה'פני מנחם' זי"ע, הגרי"ד אלתר, במכתב ניחומים למשפחת הנער שנרצח בידי אביו, וכותב כי אסור לעשות חשבון אם יכולנו למנוע זאת (בארץ)

שאול כהנא | כיכר השבת |
הגרי"ד אלתר והמכתב (צילום מסך, מתוך ערוץ היוטיוב של ישיבת רועה ישראל)

הגאון רבי יצחק דוד אלתר, בנו של כ"ק האדמו"ר ה'פני מנחם' מגור זיע"א, שיגר אמש (מוצאי שבת) מכתב ניחומים מיוחד לבני המשפחה של הנער החרדי בן ה-14 שנרצח באכזריות על ידי אביו, בקרית גת.

"לבני המשפחה האבלים במות בן יקיר בנסיבות שחוץ לדרך הטבע, מש' ... הנכבדה", פותח הגרי"ד את מכתבו.

בן ה'פני מנחם' כותב כי "קשה לעכל את האסון ובוודאי שקשה לנחם ולהתנחם, אולם מכיון והניחום הוא לתועלת הנפטר (כמו שכתב הרמב"ם ומוכח כן בגמרא) הרי ייקל מעט אם נדע שאנו עושים תועלת לעלוי נשמתו".

"אסור לעשות חשבון", כותב הגרי"ד אלתר, "אם היינו עושים כך או כך היינו מונעים את האסון, כי אלו סתם מחשבות הבל ושטויות. גם אין להרהר למה דווקא קרה לנו דבר זה ולמה מגיע לנו כי בת קול ממרומים תענה 'שתוק! כך עלה במחשבה לפני!'. ואף אחד אינו יודע חשבונות של שמים, בפרט באופן שנעשה חוץ לדרך הטבע, וחשבון הנפש הוא של הציבור ולא של המשפחה".

מכתב הניחומים של הגרי"ד אלתר

בהמשך, הוא כותב כי "באחד הפעמים שהאדמו"ר האמרי אמת זי"ע ישב שבעה, הגיע נגד המגיד מקאזניץ ואמר בשם המגיד זי"ע, 'סתירת זקנים בנין', כשזקן מלא רחמים (כינוי להקב"ה) סותר משהו באמת זהו בנין, והאמרי-אמת אמר שמאמר זה ניחם אותו כי מה שנראה בעיננו מוות, באמת הנשמה ממשיכה לחיות, ונכון שכואב שאנו לא זוכים לראות בעיני בשר את המשך חיותו ורק בתחיית המתים יתגלה לעין כל".

"את הפצע שנפער בלב", כותב בן ה'פני מנחם' לסיום מכתב הניחומים, "אין בידי בשר ודם לנחם ולרפא אולם הקב"ה כל יכול ינחמכם בתוך שאר אבלי ציון וירושלים ולא תוסיפו לדאבה עוד".

"בדמע המשותף בכאב יצחק דוד בן להפני-מנחם זי"ע", נחתם המכתב המיוחד.

הלווית הנער שנרצח (באדיבות קבוצת 'כל העדכונים' בטלגרם)

ביום חמישי, במהירות וללא הספדים, נטמן למנוחת עולמים הנער החרדי בן ה-14 שנרצח יום קודם לכן, באכזריות, על ידי אביו, בקרית גת. הלוויה התקיימה בבית העלמין באשדוד, בהשתתפות בני משפחה ומכרים, שמנו כארבעים איש, כאשר מכיוון הנשים נשמעו מדי פעם זעקות שבר ובכיות רמות.

שעות ספורות קודם לכן הובא האב החשוד ברצח, להארכת מעצר בבית המשפט, והתנהג כאדם בעל רקע פסיכוטי. במהלך הדיון הוא הרבה להתנדנד, וחזר שוב ושוב על המשפט, "אני אוהב את כולם".

לסיום הוא נשכב על הרצפה, וצעק "משיח מגיע... למה לא נותנים לי להביא אותו?", עד שמאבטחי בית המשפט השתלטו עליו, בעוד השופטים מאריכים את מעצרו בשבעה ימים נוספים.

כזכור, הילד נדקר בידי אביו 14 פעמים, בעוד האם ושאר הילדים מנסים להפריד ביניהם. כשסיים את מעשיו הקשים, ובנו התבוסס בדמו, נמלט האב ליער הסמוך, שם נלכד בתום מרדף משטרתי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר