תיקון 'חוק דרומי'

בן גביר: זה החוק שאדרוש במו"מ הקואליציוני

עו"ד איתמר בן גביר הודיע כי החוק הראשן שידרוש במסגרת המו"מ הקואליציוני לאחר הבחירות יהיה תיקון 'חוק דרומי', לפיו גם מי שירה בניסיון למנוע גניבה - לא יעמוד לדין פלילי (בארץ)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
עו"ד איתמר בן גביר (צילום: כיכר השבת)

יו"ר עוצמה יהודית, עו"ד איתמר בן גביר, הודיע הבוקר (ראשון) כי הוא מתכוון לדרוש במשא ומתן הקואליציוני לתקן את 'חוק דרומי' ולהרחיבו כך שיעניק פטור מאחריות פלילית לא רק למי שנוקט בפעולה כדי "להדוף פורץ", כפי שמתיר החוק הקיים, אלא גם למי שינקוט בפעולה שתכליתה למנוע מהפורץ לבצע את הגניבה.

לדברי בן גביר: "באמצעות הרחבת התיקון, יוכלו בעלי הרכוש להתעמת עם שודדי הרכוש בלי לחשוש מהעמדה בלתי מוצדקת לדין פלילי, ובכך יצמצמו משמעותית את המקרים של פשיעה על רקע לאומני".

בן גביר ציין כי: "כמובן, שבהתאם לסעיף 5(א) לחוק העונשין, התיקון יחול באופן רטרואקטיבי גם על עבירות שבגינן הוגש כתב אישום בטרם חקיקת התיקון, ובלבד שלא ניתן פסק דין חלוט". לדבריו, חלותו הרטרואקטיבית של החוק, אם יעבור, תבטל הלכה למעשה את משפטו של החקלאי אריה שיף, שירה בפורץ שגנב את רכבו.

"המציאות בה נאלצים תושבים בנגב לישון עם אקדח מתחת למיטה וכאשר הם זקוקים לעשות שימוש באותו אקדח - הם אלו שמועמדים לדין היא הזויה ומדינה נורמלית לא יכולה לאפשר לה להימשך. לטירוף הזה אנחנו נשים סוף", הסביר בן גביר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר