בחירות • אולפן 'כיכר'

מנכ"לית ועדת הבחירות: 'אין דרך לפגוע בתוצאת הבחירות'

בחירות בצל המגיפה; הקלפיות לחולי קורונה; העלויות של מערכת בחירות רביעית; הרצון לפרסם את תוצאות האמת עד ליום שישי והטענות לזיופים • מנכל"ית ועדת הבחירות אורלי עדס באולפן (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(ניהול אולפן: מולי הרשקוביץ. מפיק: איציק אוחנה)

פחות מיממה לבחירות 2021, מנכ"לית ועדת הבחירות המרכזית, אורלי עדס, התארחה לריאיון מיוחד באולפן 'כיכר השבת' בו התייחסה לטענות כנגד ועדת הבחירות, לעבודה הוועדה בצל מגיפת הקורונה ומתי נקבל את תוצאות האמת?

כותרות הריאיון

בחירות רביעיות בתוך שנתיים: "אני חושבת שאף אחד מאיתנו לא מבין, לא הבין שזו סיטואציה שאפשרית שתקרה, כשזה קרה במערכת השנייה אמרנו 'היסטוריה', בשלישית אמרנו 'חריג לחלוטין', ברביעית כולנו כבר הפסקנו להגיב".

בחירות בצל המגיפה: "זה לא שפתאום נראה שיטת הצבעה אחרת ושונה, אבל כן נראה משהו אחר בקלפיות, הרבה סדר וחיטוי, הפרדה בין המצביעים. יהיה שלט בכניסה שאם אתה חולה או בבידוד - זה לא המקום שלך, יש מספר טלפון לקלפי מיועדת לכך.

"מי שיימצא כחולה - נקים קלפיות ייעודיות לחולים באוהלים, חלקם באצבע וסע וחלקם חנה וסע. כדי לאתר את הקלפיות צריך להיכנס לאתר הוועדה או להתקשר. מי שחולה מאומת - לא יכול להגיע באופן עצמאי לקלפי, לשם כך העמדנו מערך הסעות גדול לטובת הציבור.

"לגבי המבודדים - גם להם יהיו קלפיות ייעודיות. אם יש לו תסמינים - הוא צריך ללכת לקלפי שחולים. מי שללא תסמינים - יצביע בקלפי למבודדים. הוא לא יכול להגיע בתח"צ או ברגל. הוא יבוא רק ברכב פרטי. במקרה ואין לו רכב פרטי - נעמיד לטובתו מערך הסעות".

מנכ"לית ועדת הבחירות אורלי עדס בריאיון לישי כהן

תוצאות הבחירות: "מדובר בכמות מאוד גבוה של מעטפות כפולות, לנו יש 48 שעות למבצע הזה. אני מאוד מקווה שעד יום שישי בשעות הצהריים נוכל להגיע לתמונת מצב שסיימנו את הספירה.

"מדובר בכמות מאוד גבוה של מעטפות כפולות, מנדטים ריבם, אין ספק שלא ניתן להתייחס לתוצאות שיתפרסמו במהלך הלילה מהקלפיות הרגילות - זה בוודאי".

הטענות לזיופים שיהיו בספירת הקולות: "אני חיה בתוך עמי, אני שומעת, אני רואה כמו כולם. אני סמוכה ובטוחה - עם כל הפעילות שנקטנו בוועדת הבחירות - קשה יהיה לטעון טענות, בטח שלא להוכיח.

"הבחירות במדינת ישראל לא נרשמות על איזה לוח מחיק כמו בבית הספר, זה לא עובד כך, זו מערכת מורכבת עם הרבה בקרות - אין סיכוי בעולם לשנות, אלו אמירות קשות וחמורות והיה ראוי שלא יאמרו על שופט בית המשפט העליון הפועל בהתאם להוראות החוק שעומד לפניו".

צפו בריאיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר