צפו

התגובות לתקיפה: "צריך לזכור שאחים אנחנו"

סער מ'תקווה חדשה, שקד מ'ימינה' ובן גביר מ'הציונות הדתית' הצטרפו לגינוי החרדי, לתקיפת החרדי באגרוף וצעקות "בגללכם באה הקורונה". הפתיע בגינויו: ח"כ יאיר לפיד. צפו (פוליטי)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
שקד, בשיחה ל'כיכר השבת' (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

התקיפה האלימה שחווה היום (ראשון) הנוסע הצעיר, בשל חזותו החרדית, תוך צעקות "בגללכם באה הקורונה", זוכה לגינויים במערכת הפוליטית.

"זהו מעשה נבזי, שצריך להוקיע אותו בקול רם", אומרת ל'כיכר השבת' שרת המשפטים לשעבר ח"כ איילת שקד, מבכירי מפלגת ימינה. "אנחנו צריכים לזכור, שגם אם אנחנו שונים, אחים אנחנו".

יו"ר מפלגת תקווה חדשה, גדעון סער, אמר: "אנחנו נגד כל אלימות, ובוודאי נגד אדם שהוא חלק מקבוצה או מגזר באוכלוסייה. ואם הפרטים שפורסמו נכונים, זה דבר חמור מאוד".

"אני מאוד מקווה שהמשטרה תשים את ידה על התוקף והוא יתן את הדין על המעשה החמור הזה שהוא בעצם סוג של פשע שנאה", הוסיף סער בשיחה ל'כיכר'.

תגובתו של סער

סגן השר אורי מקלב (דגל התורה) הגיב לאירוע הקשה ואמר: "זוהי תוצאת האשמות של אותן מפלגות השנאה נגד הציבור החרדי. האשמות אלו נצרבות בציבור, ויש לכך השלכות קשות, אותן אנו רואים כעת".

"התוקף רואה את לפיד, ליברמן ואחרים, שרוצים לקחת את הציבור החרדי במריצות למזבלה, ומסיתים נגד הלגיטימיות של הציבור החרדי, והחל לפעול בהשראתו. מספיק לראות את התגובות הקשות ברשתות, כדי להבין כי זהו אירוע אחד שמאחוריו יש רבים שהיו רוצים אף הם לנהוג כך", טען מקלב.

ח"כ ישראל אייכלר (אגודת ישראל) כתב: "אירוע התקיפה הפראי נגד אדם חרדי באוטובוס לבני ברק, הוא פשע שנאה. זהו פרי הביאושים של ההסתה האנטישמית שמפיץ ליברמן יום יו, בתקשורת - המעודדת את הפורעים".

"בעולם מתוקן, מפלגתו של ליברמן הייתה נפסלת מריצה לכנסת, בעוון גזענות ואנטישמיות. אך לעת עתה החוק והפרשנות של השופטים והיועצים המשפטיים שוללים את החלת חוק הגזענות והאנטישמיות נגד יהודים חרדים. הם יכשירו כל פשע שנאה, ובלבד שיצליחו להפיל את 'שלטון החרדים'".

לדברי אייכלר, "לא נקבל הגנה מהשלטון החילוני, ואין לנו על מי להישען אלא על אבינו שבשמיים. כל עוד לא אסרו עלינו את ההצבעה בפלפולים משפטיים - רק כך נרסק להם את התקווה ל'מדינה בלי חרדים'".

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

עו"ד איתמר בן גביר (הציונות הדתית) אמר, ל'כיכר השבת': "אני בהלם מכך שהמשטרה עדיין לא חוקרת את האירוע החמור. לי ידוע, שכאשר המשטרה מקבלת מידע על הפרת חוק כזו, היא צריכה לחקור גם בלי תלונה".

"צריך גם להרחיב את 'חוק הגזענות', כך שהוא יכלול בתוכו אמירות ופעולות גזעניות נגד הציבור החרדי. אנחנו צריכים להגן על האחים שלנו", הוסיף.

מי שהפתיע בתגובתו, היה יו"ר האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד, שכתב: "‏די כבר עם האלימות! אני מגנה בכל תוקף את התקיפה של עובד תחנת רדיו קול חי. אני מבין שמערכת הבחירות מעוררת יצרים, אבל אסור לקבל בשום פנים ואופן אלימות. סומך על משטרת ישראל שתביא את האחראים לדין במהרה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר