"יחדדו הנחיות"

הדרישה להדיח את יעקב ברדוגו - נדחתה

מפלגת תקווה חדשה הגישה דרישה להפסיק את שידוריו של הפרשן יעקב ברדוגו עד לאחר הבחירות. יו"ר ועדת הבחירות סירב ואמר: "חזקה על גל"צ שתחדד האסור והמותר" (ברנז'ה)

רפאל כהן | כיכר השבת |
יעקב ברדוגו, הפרשן הפוליטי של גלי צה"ל (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

במפלגת 'תקווה חדשה' טענו בשבועות האחרונים כי יעקב ברדוגו, הפרשן הפוליטי של גלי צה"ל ואחד ממגישי יומן הערב שלה, פועל בשיטתיות כדי לפגוע בסער ואנשיו "בשליחות נתניהו ו'הליכוד'".

אחרי שפנייתם למפקד התחנה הצבאית, שמעון אלקבץ, להפסיק את שידוריו, נדחתה, פנתה 'תקווה חדשה' לוועדת הבחירות המרכזית בדרישה שתכפה על גלי צה"ל למנוע את שידוריו.

יו"ר הוועדה, שופט העליון עוזי פוגלמן, פרסם הערב (ראשון) את דבר החלטתו הערב לפיה "אין צורך להכריע בסוגייה זו", ולכן בקשת סער נדחית וברדוגו יוכל לשדר.

בפירוט דבריו הבהיר פוגלמן כי החלטתו ש"לא להכריע" נובעת גם מכך שמפקד גלי צה"ל הודיע כי "יחדד את ההנחיות" לברדוגו וליתר עובדי התחנה. "חזקה על גלי צה"ל ועורכיה שיסבירו לברדוגו היטב את המותר והאסור".

כזכור, 'תקווה חדשה', צירפה לעתירה קובץ ציטוטים של ברדוגו, שנאספו במהלך שבועות הבחירות האחרונים, מהם לכאורה עולה כי ברדוגו מנסה לפגוע בסער, כך בפנייה.

"עולה רצף אמירות מתמשך, מגמתי וברור, שהחל לפחות מאז הוכרזו הבחירות לכנסת ה-24, ושעניינן כפול: סיוע פעיל וברור לתעמולת הבחירות של רשימת 'הליכוד', לרבות חזרה על מסרים המלווים את מסע הבחירות שלה, וכן תעמולה מכוונת נגד מפלגת 'תקווה חדשה' ובעיקר נגד העומדים בראשה, יו"ר המפלגה, מר גדעון סער, ומס' 2 ברשימה, ח"כ ד"ר יפעת שאשא ביטון", נכתב באחד מסעיפי המכתב.

במכתב הדגיש עו"ד עופר חנוך, כותב המכתב, כי "מרשתי ('תקווה חדשה') מודעת היטב לעובדה כי עיתונאים ופרשנים המופיעים בכלי תקשורת עשויים להביע את עמדתם מעת לעת ביחס לבחירות, להתפתחויות הפוליטיות השונות במהלך תקופת הבחירות ו/או ביחס למועמד כזה או אחר, וכי מובן שלא כל התבטאות כאמור הינה תעמולה אסורה. המבחן שנקבע בפסיקה הינו מבחן האפקט הדומיננטי של הפרסום בעיני הבוחר הסביר".

עוד נכתב: "אם התכלית העיקרית של הפרסום הינה להניע את הבוחר לבחור כך או אחרת, להניא אותו מלבחור במפלגה מסוימת או להשפיע על העדפתו הפוליטית, הרי שהפרסום הינו תעמולת בחירות. בעניין זה מועד הפרסום וקרבתו למועד הבחירות הינה אינדיקציה חשובה לקביעה כי היא מהווה 'תעמולת בחירות'. לכך יש להוסיף סירוב מתמשך של התוכנית ועורכיה, המופעלים כנראה על ידי מר ברדוגו, לראיין ולו מועמד אחד מרשימת 'תקוה חדשה' לכנסת על אף בקשות חוזרות ונשנות, כולל מהשבוע האחרון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר